مدیر کل آموزش و پرورش استان زنجان اعلام کرد:

ضرورت استفاده از ظرفیت تمامی دستگاه های اجرایی در غنی سازی اوقات فراغت دانش آموزان

زنجان (پانا) - مریم رشتچی، مدیر کل آموزش و پرورش استان زنجان، درجلسه ستاد فعالیت های تابستانی گفت: ضرورت استفاده از ظرفیت تمامی دستگاه های اجرایی استان در غنی سازی اوقات فراغت دانش آموزان غیر قابل انکار است.

کد مطلب: ۸۲۹۱۷۴
لینک کوتاه کپی شد
ضرورت استفاده از ظرفیت تمامی دستگاه های اجرایی در غنی سازی اوقات فراغت دانش آموزان

جلسه ستاد فعالیت های تابستانی به ریاست مدیر کل آموزش و پرورش استان و سایر اعضا و مدعوین و با هدف برنامه ریزی و استفاده از ظرفیت دستگاه های مختلف در غنی سازی اوقات فراغت دانش آموزان در فصل تابستان در سالن غدیر اداره کل برگزار شد.

در ابتدای این جلسه مریم رشتچی با بیان ضرورت برنامه ریزی دقیق برای اوقات فراغت دانش آموزان در فصل تابستان بر استفاده از ظرفیت سایر دستگاه های اجرایی استان در این زمینه تاکید نمود .

وی ضمن اشاره به نام گذاری سال از سوی مقام معظم رهبری با عنوان "حمایت از کالای ایرانی" و تاکید بر تحقق شعار"هر دانش آموز یک مهارت" گفت :امیدواریم با برنامه ریزی صورت گرفته در پایگاه های استان و برگزاری جلسات ستادی و منطقه ای بتوانیم قدم های لازم را جهت تحقق این امر برداریم.

مدیر کل آموزش و پرورش استان با اعلام برنامه های مد نظر با مشارکت مراکز و نهادهای مرتبط از جمله کانون های فرهنگی تربیتی ، اردوگاه های دانش آموزی، سالن های ورزشی، پژوهش سراها، مدارس قرآنی ، اتحادیه انجمن های اسلامی، سازمان دانش آموزی و کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان گفت: با اجرا و برگزاری فعالیت ها و رشته های مختلف قرآنی ، علمی ،آموزشی ،فناوری ،هنری،ورزشی،اردویی و فرهنگی، تابستان با نشاطی را برای دانش آموزان فراهم نماییم .

در ادامه محمودعباسی نیز با بیان اینکه مدرسه تعطیل می شود ولی تعلیم و تربیت هرگز تعطیل نمی شود به تشریح برنامه های تابستانی اداره کل پرداخت.

وی هدف از اجرای برنامه های متنوع تابستانی را در راستای آموزش مهارت های عملی و جلوگیری از بطالت اوقات دانش آموزان در فصل تابستان و همچنین جلوگیری از آسیب های اجتماعی دانست .

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش استان افزود : توجه به عدالت آموزشی و پرورشی ، اهتمام به تربیت اقتصادی با رویکرد هر دانش آموز یک مهارت، جذابیت ،تنوع و نشاط و مشارکت داوطلبانه دانش آموزان در اوقات فراغت و همچنین تعامل با دستگاه ها ونهادهای متولی اوقات فراغت از سیاست ها و رویکردهای امسال ستاد برنامه ریزی اوقات فراغت دانش آموزان استان زنجان می باشد.

همچنین در ادامه جلسه علی محمدیان کارشناس مسئول فعالیت های اردوئی و کانون ها در قالب پاور پوینت به گزارش اقدامات سال قبل و همچنین برنامه ها و فعالیت های پیش رو در تابستان سال جاری پرداخت.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار