مهارت آموزی دانش آموزان فارس در 500 رشته فنی و حرفه ای در تابستان امسال

شیراز (پانا) - دبیر ستاد اوقات فراغت دانش‌آموزی آموزش‌وپرورش فارس از اجرای طرح "فارس مهارت" در تابستان امسال ویژه دانش‌آموزان فارس خبر داد.

کد مطلب: ۸۲۹۱۶۶
لینک کوتاه کپی شد
مهارت آموزی دانش آموزان فارس در 500 رشته فنی و حرفه ای در تابستان امسال

جعفر صادقی ، با بیان اینکه طرح "فارس مهارت" با همکاری اداره‌کل آموزش‌وپرورش و اداره‌کل فنی‌وحرفه‌ای استان در تابستان امسال اجرایی خواهد شد، گفت: در این طرح دانش‌آموزان در سراسر استان می‌توانند به شکل رایگان در مراکز دولتی و با تخفیفات ویژه در مراکز خصوصی فنی ‌وحرفه‌ای آموزش‌های لازم را در رشته‌های مورد علاقه کسب کنند.

رئیس اداره امور فرهنگی و هنری آموزش و پرورش فارس با یادآوری این موضوع که در طرح فوق بیش از 500 رشته در نظر گرفته شده، خاطرنشان کرد: با اتمام دوره‌های این طرح، به افراد گواهینامه‌های ملی اعطاء می‎شود و پس از فارغ‌التحصیلی از مدرسه نیز فرد می‌تواند برای خود ایجاد اشتغال کند.

دبیر ستاد اوقات فراغت دانش‌آموزی آموزش‌وپرورش فارس همچنین افزود: پیش‌بینی می‌شود دوره‌های کوتاه مدت دیگری نیزدر فصل مدارس اجرایی شوند.

صادقی یکی از مشکلات فارغ‌التحصیلان دانشگاهی را سواد تئوری دانست و گفت: با طرح فارس مهارت دانش آموزان علاوه بر سواد تئوری به شکل عملی نیز چه در رشته تحصیلی خود و چه خارج از رشته تحصیلی مهارت کسب می‌کنند.

وی خاطرنشان کرد: این طرح پس از اجرا و ارزیابی از دانش‌آموزران برای اولیا و مربیان نیز پیش‌بینی خواهد شد.

صادقی همچنین با اشاره به مشکل آب و کم‌آبی گفت: از آنجایی که بیشتر مصرف آب در زمینه کشاورزی است ،گروهی از دانش‌آموزان در قالب طرح دانای آب " داناب " که با همکاری سازمان آب و منطقه‌ای استان در تابستان امسال برگزار می شود ،در بخش "مزرعه سبز من، کم‌آب می‌خواهد" حداقل 100 مترمربع کشت خواهند داشت.

وی ادامه داد: دانش‌آموزان در این طرح با کشت‌های کم‌آب بر یا روش‌های کشت آب آشنا می‌شوند یا اینکه خود طرحی برای کشت آب ارائه می‌دهند و در پایان نیز آثار برتر دانش‌آموزان در این طرح معرفی و از آنها تقدیر می‌شود.

صادقی افزود: حدود 400 مرکز ثابت اعم از کانون‌ها، دارالقرآن‌ها، ورزشگاه‌ها، کتابخانه‌ها و... در تمام طول سال در طرح غنی‌سازی اوقات فراغت دانش آموزان مشغول به کار هستند که تعداد این مراکز در تابستان به نسبت افزایش می‌یابد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار