در گردهمایی خیرین مدرسه ساز مطرح شد:

احداث 37 درصد مدارس کشور به همت خیرین

تهران (پانا) - رئیس جامعه خیرین مدرسه ساز کشور گفت: توفیق یافتیم 37 درصد مدارس کشور را با همت خیرین احداث کنیم.

کد مطلب: ۸۲۹۱۴۵
لینک کوتاه کپی شد
احداث 37 درصد مدارس کشور به همت خیرین

محمدرضا حافظی، رئیس جامعه خیرین مدرسه ساز در گردهمایی خیرین مدرسه ساز که در مدرسه دارالفنون برگزار شد، گفت: اکنون 650 هزار خیر در کشور و یکهزار خیر مدرسه ساز در سراسر جهان داریم. ما توفیق یافتیم 37 درصد مدارس کشور را با همت خیرین احداث کنیم و امروز قصد داریم برنامه ریزی کنیم که در دهه سوم فعالیت، چگونه حرکتی آغاز کنیم که مشارکت مردم بیش از گذشته باشد.

وی ادامه داد: زندگی خیرین ما عبرت انگیز و آموزنده است. دارالفنون در 170 سال گذشته احداث شد و چند روز بعد امیرکبیر به شهادت رسید و قبل از مرگش گفت که به شاه بگویید هر خشت دارالفنون دهها امیرکبیر بوجود می‌آورد.

سید کاظم اکرمی، وزیر اسبق آموزش و پرورش سخنران دیگر این مراسم بود. او در ابتدای صحبت‌های خود گفت: متاسفانه باید بگویم امروز برخی افراد کم دقت از امیر کبیر به عنوان فردی غرب زده یاد می‌کنند‌ اما آنچه حقیقت دارد دانش، تقوا و جهاد است و امیرکبیر بزرگمردی بوده که ضمن دانش،مدیر و مدبر هم بوده‌است.

وی ادامه داد: جهاد مدرسه سازی را آقای نجفی که مدیر منطقه 15 آموزش و پرورش در زمان وزارت بنده بود شروع کرد و بانی این کار بزرگ شد.

حسین مظفر وزیر آموزش و پرورش در دولت اول اصلاحات نیز سخنران این مراسم بود. او گفت: امیدواریم روزی برسد که آموزش و پرورش دغدغه و اولویت اول باشد.

او خاطراتی از اقدامات انجام شده در حوزه مدرسه سازی‌نیز تعریف کرد و گفت: خاطرم هست خدمت رهبری رسیدیم و به ایشان عرض کردم قصد داریم کاری کنیم مدارس سه و چهار شیفته حذف شود، ایشان همان موقع پنج میلیارد تومان چک دادند و ظرف چهارماه با همت مهندس بوربور این کار را انجام دادیم.

وی‌ادامه داد: کمک های خیرین از سال ها گذشته با مبالغ چندصد میلیونی شروع شد و اکنون بالغ بر هزار میلیارد تومان در امر مدرسه سازی صرف می‌شود.

حمیدرضا حاجی بابایی وزیر آموزش و پرورش دولت دهم نیز با یاد و خاطره امیرکبیر صحبت‌های خود در این مراسم را آغاز کرد و گفت: اخیرا در آمریکا استراتژی امنیت تدوین شده است. تنها محور امنیت در قرون آینده را نیروی انسانی آگاه می‌شناسند. در ایران مرجع تربیت نیروی انسانی آموزش و پرورش است.

وی ادامه داد: سند تحول بنیادین یک نسخه شفابخش بوده و امروز یک قانون است و در کنار سیاست های کلی نظام و برنامه ششم توسعه اهمیت و جایگاه کشور را در آموزش و پرورش می‌داند.

حاجی بابایی با اشاره به اینکه تنها پولی که در کشور تبدیل به ثروت کامل می‌شود آموزش و پرورش است، گفت: خیرین ما بیمارستان و مدرسه می‌سازند که هر دو مقدس اند. آموزش و پرورش میزان رشد و تعالی جامعه را تعیین می‌کند و میزان فهم از رشد در کشور بستگی به میزان فهم از آموزش و پرورش دارد. آموزش و پرورش را باید دریافت؛ نگاه به آموزش و پرورش در دوران گوناگون ضعیف بوده است.

وی گفت: در یک دوره چهارساله موفق شدیم تعداد مدارس یک نوبته را از 64 به 88 درصد برسانیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار