آماده باش مدیریت بحران البرز به کلیه دستگاه های اجرایی استان، فرمانداری ها و شهرداری ها

کرج (پانا) - مدیرکل مدیریت بحران استانداری البرز در پی اخطاریه اداره کل هواشناسی، خطاب به فرمانداران، دستگاههای اجرایی، خدماتی، امدادی، ایمنی و شهرداریهای استان آماده باش اعلام کرد.

کد مطلب: ۸۲۹۱۳۵
لینک کوتاه کپی شد
آماده باش مدیریت بحران البرز به کلیه دستگاه های اجرایی استان، فرمانداری ها و شهرداری ها

مهدی مهرور با اعلام این خبر اظهار داشت: پیرامون پیش بینی وضعیت جوی دراستان البرز، مبنی براینکه از امروز (سه شنبه مورخ ۹۷/۳/۲۲) تا (اواخر وقت چهارشنبه مورخ ۹۷/۳/۲۳) وزش باد شدید همراه با گرد و خاک، در پاره ای نقاط رگبار شدید و رعد و برق مورد انتظار است.

مهرور گفت: در این راستا در این راستا اعضاء شورای هماهنگی شهرستانها به منظور مقابله با جاری شدن سیل ، رعد و برق ، وزش باد شدید ، ریزش کوه و یا هرگونه حادثه احتمالی آماده باش باشند.

مهرور تصریح کرد: همچنین علاوه بر حفظ آمادگی ؛ اقدامات بازدارنده و بلادرنگ از جمله صدور پیش آگاهی از طریق رسانه های محلی ( استانی و شهرستانی ) و مسئولین محلی برای ساکنین مناطق تحت تاثیر خصوصا کشاورزان، دامداران، عشایر و حاشیه نشینان رودخانه ها صورت گیرد.

وی بر عدم اسکان و توقف در بستر و حریم رودخانه ها، مکانهای مرتفع و تپه ها، زیر درختان ، سیم برق هوایی ، لوله ها ، فنس های فلزی و پهنه های آبی و همچنین خوداری از چرای دام در مراتع و دامنه کوهها توسط شهروندان تاکید کرد.

مدیرکل مدیریت بحران همچنین بر لایروبی قنوات، رودخانه ها، کانالها، انهار و زیر پلها و همچنین رفع آبگرفتگی معابر درون شهری و جاده های برون شهری توسط دستگاه های ذی بربط تاکید کرد.

وی از شهروندان در خواست کرد تاکید از سفرهای غیر ضروری در جادهای کوهستانی و دامنه های پرشیب و جاده های منتهی به آن به ویژه جاده کرج - چالوس به دلیل احتمال ریزش سنگ خوداری کنند.

پیش بینی مکانهای امن جهت اسکان موقت ( تا رفع شرایط اضطراری ) و ایجاد هماهنگی فی ما بین نیروی انتظامی ، دستگاههای امدادی، ایمنی، خدماتی و عوامل مردمی را خواستار شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار