نهمین جشن بزرگ گلریزان در تربت جام برگزار شد

تربت جام(پانا)- نهمین جشن بزرگ گلریزان آزادی زندانیان نیازمند جرائم غیر عمد، مالی و کمک به خانواده های بی بضاعت استان خراسان رضوی در تربت جام برگزار شد.

کد مطلب: ۸۲۹۱۲۸
لینک کوتاه کپی شد
نهمین جشن بزرگ گلریزان در تربت جام برگزار شد

نماینده ستاد دیه استان خراسان رضوی که در حاشیه مراسم جشن گلریزان به خبرنگارپانا گفت: در سال گذشته در سطح استان خراسان رضوی انجام شد یکهزار و چهل نفر از زندانیان غیر عمد آزاد به آغوش خانواده های خود بازگشتند و از این تعداد زندانی آزاد شده هزار و 29 نفر مرد سرپرست خانواده و 11نفر هم خانم آزاد شده و کل مبلغ محکومیت این افراد آزاد شده بالغ بر 44 میلیارد و 980 میلیون تومان می باشد و با اقدامات مددکاران زندان از شکات تخفیف گرفته شد، ستاد دیه استان و شورای های حل اختلاف در استان با شکات مذاکره کردند و بر بالغ بر 16 میلیارد و 383 میلیون تومان شکات گذشت کردند.

حجت الاسلام حسینی در ادامه اعلام کرد: بخشی از این بدهی زندانیان توسط خانواده ها پرداخت شد که 4 میلیارد و 767میلیون تومان به حساب دادگستری واریز شد و مبلغ 13 میلیارد و 910 میلیون تومان از طریق ستاد دیه استان و برسی پرونده های در ستاد دیه مرکز این مبلغ بصورت بلاعوض به این زندانیان کمک گردید.

وی گفت همچنین تسهیلاتی برای زندانیان غیر عمد به مبلغ 3 میلیارد و 272 میلیون تومان وام قرض الحسنه برای آزادی زندانیان با همکاری بانک های عامل نقش به سزایی در آزادی تعدادی از زندانیان داشتند.

وی گفت: مبلغ 9 میلیارد و 918میلیون تومان احصار مدد جویان پذیرفته شد و زندانیان که قادر به پرداخت نبودند توسط محاکم قضایی انجام و ستاد دیه استان پیش یرداخت دیه این افراد را پرداخت کرد.

820 زندانی جرایم غیرعمد در زندان های استان خراسان رضوی

نماینده ستاد دیه استان خراسان رضوی به آزادی زندانیان غیر عمد در سال جاری اشاره کرد وگفت: در حال حاضر 820 نفر زندانی جرایم غیرعمد در زندان های استان خراسان رضوی حضوردارند و اگر میانگین برای آزادی زنداینان نسبت به سال گذشته 44میلیارد تومان مشابه سال گذشته اعتبار لازم خواهد بود تا آزادی این افراد فراهم شود.

وی اعلام کرد: امسال جشن گریزان در 13 شهرستان استان خراسان رضوی در حال برگزاری است و استقبال خیرین در این مراسم جشن ستودنی بود.

35 زندانی غیر عمد در زندان تربت جام

مدیر زندان شهرستان تربت جام از تعداد 35 زندانی غیر عمد در زندان این شهرستان خبرداد وگفت: مبلغ محکومیت مالی این زندانیان در حال حاضر 1 میلیارد و 800 میلیون تومان می باشد ودر سال گذشته 18 زندانی غیر عمد با مبلغ 48 میلیون تومان پرداخت شد و امسال در این جشن بتوانیم با کمک های خیرین انجام شود.

احمد انتظاری در ادامه افزود: هر مقداری که توسط خیرین در این مراسم پرداخت شود 8 برابر آن توسط ستاد دیه استان با وام قرض الحسنه و یا بلاعوض پرداخت خواهد کرد و امید می رود از کمک های مردمی در برنامه های تلویزنونی ماه عسل بخشی دیگر از زندانیان غیر عمد آزادشود.

به گزارش خبرنگار پانا، مبلغ حدود سیصد میلیون تومان در این مراسم با همکاری ستاد دیه استان و خیرین برای آزادی زندانیان تربت جام گلریزان شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار