مدیرکل دفتر تالیف کتب درسی فنی حرفه‌ای خبر داد

تالیف 240 عنوان کتاب جدید هنرجو و هنرآموز در سال جاری

تهران (پانا) - مدیرکل دفتر تالیف کتب درسی فنی حرفه‌ای و کاردانش سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی از تالیف 240 عنوان کتاب جدید در سال جاری خبر داد.

کد مطلب: ۸۲۹۰۹۲
لینک کوتاه کپی شد
تالیف 240 عنوان کتاب جدید هنرجو و هنرآموز در سال جاری

به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی، احمدرضا دوراندیش گفت: «سال 97-98 اولین سالی است که هنرجویان، پایه دوازدهم را خواهند گذراند، به همین دلیل همکاران ما در دفتر تالیف کتب درسی با توجه به تنوع و کثرت رشته‌های فنی و حرفه‌ای در تلاشی بی‌وقفه 240 عنوان کتاب جدید را تدوین کرده‌اند که 100 عنوان مربوط به هنرآموز و 140 عنوان نیز مربوط به هنرجویان است.»

او افزود: «رویکرد ما در تدریس محدود به کتاب درسی نشده و بسته آموزشی مورد توجه قرار گرفته است. بنابراین طبق برنامه تعریف شده همکاران ما در گروه‌های مختلف در حال تدوین یا بررسی و اعتبارسنجی کتاب‌های تالیف شده هستند. در این رابطه 3 گروه کتاب تدوین شده است. گروه اول کتاب «درسی هنرجو» است که در کلاس تدریس می‌شود. گروه دوم کتاب «همراه هنرجوست» که به عنوان مکمل کتاب درسی در اختیار هنرجویان قرار می‌گیرد و گروه سوم کتاب «راهنمای هنرآموز» است مطالب مورد‌نیاز دبیران هر رشته در آن گردآوری شده و در اختیار آنان قرار می‌گیرد.»

دوراندیش گفت: «خوشبختانه همه کتاب‌ها طبق برنامه تنظیم شده به پایان رسیده و بیش از 50درصد آنها در مرحله آماده‌سازی است و مابقی نیز پس از بررسی نتایج اعتبارسنجی و اعمال نظرات کارشناسی برای چاپ آماده خواهد شد.»

مدیرکل دفتر تالیف کتب درسی فنی حرفه‌ای و کاردانش سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی افزود: «در تدوین کتاب‌ها علاوه بر استفاده از معلمان باتجربه هر رشته، صاحبان مشاغل مرتبط، اساتید دانشگاه و نیازسنجی، نظرات متخصصان دنیای کار و صنعت و استاندارهای بین‌المللی نیز مورد توجه قرار داشته است.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار