مدیر پروژه طرح آموزش آموزگاران:

شش میلیون و ۵۰۰ هزار دانش‌آموز دختر به فراگیری حرکات بنیادی تربیت‌بدنی نیاز دارند

تهران (پانا) - مدیر پروژه طرح آموزش آموزگاران به تحصیل شش و میلیون و 500 هزار دانش‌آموز دختر در کشور و کمبود حرکات بنیادین تربیت‌بدنی برای آنها خبر داد.

کد مطلب: ۸۲۹۰۸۴
لینک کوتاه کپی شد
شش میلیون و ۵۰۰ هزار دانش‌آموز دختر به فراگیری حرکات بنیادی تربیت‌بدنی نیاز دارند

به گزارش مرکز اطلاع‌رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، دنیا پاداش در نشست ستاد عالی تشکیلاتی گسترش و ارتقای فعالیت‌های تربیت بدنی و ورزش دانش‌آموزان دختر گفت: «۸نش۰درصد کودکان ما تحرک کافی ندارند، دختران ما نیمی از جمعیت را به خود اختصاص می‌دهند. دختران فعال ما از نظر حرکتی در آینده مادران سالمی خواهند بود و در نهایت خانواده و جامعه سالمی خواهیم داشت.»

مدیر پروژه طرح آموزش آموزگاران گفت: «میادین ورزشی می‌تواند استرس را کاهش دهد و با ورزش می‌توان جلوی بیماری‌ها را گرفت و به کاهش سرطان و پوکی استخوان کمک کرد.»

دنیا پاداش بر ضرورت یادگیری هدف‌گذاری کار گروهی و بهبود سواد حرکتی و جسمانی تاکید کرد. او گفت: «بهبود سواد حرکتی باید در دوره خاصی آموزش داده شود، اگر افراد حرکات بنیادین را در کودکی فرا نگیرند این امکان کمتر در بزرگسالی فراهم می‌شود.»

او ادامه داد: «شش میلیون و ۵۰۰ هزار دانش آموز دختر داریم که سه میلیون و ۸۰۰ هزار نفر آنها در دوره ابتدایی تحصیل می‌کنند. حدود۵۰۰۰ آموزگار ابتدایی داریم که ۱۷۸ نفر آنها آموزگار پایه‌های اول، دوم و سوم هستند. سیاست ما بر این است که توجه بیشتری به آموزگاران پایه داشته باشیم و ۴۰ساعت ضمن خدمت برای آموزگاران درنظر گرفته می‌شود.»

پاداش افزود: «با دریافت نامه معاون امور زنان رئیس‌جمهور مبنی بر ارتقای فعالیت جسمانی دانش آموزان دختر و تاکیدات وزارت ورزش برای ارتقای فعالیت‌های تربیت بدنی دختران، دوره آموزشی جهت اجرای کیفی فعالیت‌های تربیت بدنی با اولویت مدارس دخترانه طراحی شد. در همین راستا سال گذشته از ۳۲ استان تقاضا کردیم کارگروه تخصصی تشکیل و پیشنهادهای خود را ارائه دهند. با مدرسان ۱۰استان مصاحبه عمده انجام و پیشنهادات آنها را دریافت کردیم و محتوای آموزشی آماده و دستورالعمل تنظیم شد.»

پاداش گفت: «اهداف این دوره آموزشی برای آموزگاران افزایش نشاط، تحرک و سلامت آموزگاران پایه است که به توسعه فرهنگ ورزش و نشاط در دانش آموزان دختر و اقشار جامعه منجر می‌شود.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار