مدیر آموزش و پرورش کلات: معلم یک شخصیت انسان ساز است

کلات (پانا) - جلسه کمیته هماهنگی و تمهید آغاز فعالیت پایگاه های اوقات فراغت در کلات نادر برگزار شد.

کد مطلب: ۸۲۹۰۸۰
لینک کوتاه کپی شد
مدیر آموزش و پرورش کلات: معلم یک شخصیت انسان ساز است

داریوش پایسته مدیر آموزش و پرورش کلات گفت: اگر در فعالیت های تابستانی نظارت نباشد،پویایی وجود ندارد. وقتی واژه اوقات فراغت پیش می آید ،بحث مدیریت آن هم باید در نظر گرفت.

وی ادامه داد: در بحث هر دانش آموز یک نقش باید زیر ساخت های آن هم رعایت شود.بعضا درحوزه پرورشی نگاه ها سنتی است .ولی باید حوزه ی پرورشی را به سمت نگاه مدرن پیش برد.

پایسته گفت: هیجان ،نوآوری و شادابی را باید ضمیمه کلاس ها کرد و از این کلید واژه ها در بحث هر دانش آموز یک مهارت استفاده کرد. در اوقات فراغت ملاک گذراندن وقت ملاک نیست.اگر (تمرین و تحکیم)باشد (تثبیت)اتفاق می افتد.تا دانش آموزان با فراغ بال برای سال تحصیلی آینده آماده باشد.

وی اظهار کرد: طبیعت کلات یکی از بکر ترین مناطق است و ما میتوانیم در بحث طبیعت گردی و طبیعت زیستی فعال باشیم و میتوان از همان طبیعت زیستان منطقه کمک گرفت و استفاده بهینه کرد.


پایسته در ادامه افزود: ما میتوانیم مسابقاتی همچون (بقاء در طبیعت)برگزار کنیم که مطمئنا شور و اشتیاق فراوانی را جذب میکند. تابستان وقت آموزشهای( دست ورزی) است .یعنی وقتی دانش آموز به مهارت کافی رسید باید دست به تحکیم این مهارت ها بزند تا در آمد زایی کند.

وی اظهار کرد: اصل مولفه اوقات فراغت (دل ورزی ،مغز ورزی و دست ورزی است.و این جز با تمرین مهارت های زندگی امکان پذیر نمیباشد.ما حتما باید برنامه های مخاطب پذیر را انتخاب کنیم .بایستی با توجه به بوم،استعداد و نیاز جامعه برنامه ریزی کنیم .

پایسته گفت:ما با انتخاب درست میتوانیم تاریخ ساز باشیم و تحولی شگرف ایجاد کنیم در غیر اینصورت در تاریخ محو خواهیم شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار