واکنش مسجدجامعی به تعیین مکانی برای تجمعات اعتراضی : امنیت معترضان حین و بعد از تجمع نیز باید تامین شود

تهران (پانا) - عضو شورای شهر تهران گفت باید همزمان با اجازه تجمع، امنیت معترضان نیز تامین شود، وقتی رئیس سازمان انرژی اتمی در تظاهرات روز قدس مورد تعرض قرار گرفت هیچ کاری نتوانستیم صورت دهیم، آن وقت انتظار داریم مردم عادی و کارگران چه امنیتی داشته باشند.

کد مطلب: ۸۲۸۹۹۸
لینک کوتاه کپی شد
واکنش مسجدجامعی به تعیین مکانی برای تجمعات اعتراضی : امنیت معترضان حین و بعد از تجمع نیز باید تامین شود

احمد مسجدجامعی در جریان شصت و نهمین جلسه شورای شهر در تذکر پیش از دستور خود از دولت خواست نقش مدیریت محلی را در مصوبه اخیر هیئت دولت در خصوص تعیین مکان تجمعات اعتراضی لحاظ کند.

این عضو شورای شهر با بیان اینکه پیش از این شورای شهر تهران، تعیین مکانی برای تجمعات اعتراضی را در شورای شهر به تصویب رسانده بود اما توسط هیئت تطبیق رد شد، گفت: اخیرا هیئت دولت در این رابطه مصوبه‌ای را به تصویب رسانده است اما باید نقش مدیریت محلی و شهری در تبصره‌های آن دیده شود چراکه اعتراضات بیشتر جنبه محلی داشته و کمتر جنبه ملی دارد.

عضو شورای شهر با بیان اینکه دولت باید مدیریت محلی را در تعیین مکان نیز مشارکت دهد، گفت: نکته دیگری که اهمیت دارد این است که باید اجازه تجمع داده شود و امنیت معترضان نیز تامین شود. وقتی رئیس سازمان انرژی اتمی در تظاهرات روز قدس مورد تعرض قرار گرفت هیچ کاری نتوانستیم صورت دهیم، آن وقت انتظار داریم مردم عادی و کارگران چه امنیتی داشته باشند؟

عضو کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر با اشاره به تجمعاتی که روبروی شورای شهر برگزار شده است، افزود: شاهد بودیم در جریان این تجمعات برای بسیاری از مردم پس از پایان تجمع مشکل به وجود آمد یعنی آزادی پس از اعتراض نیز از آنها گرفته شده است و دستگاه اجرایی باید شرایطی را ایجاد کنند که افراد پس از تجمع در محل کار خود دچار مشکل نشوند. این هم از نکاتی است که باید در تبصره‌های این مصوبه مورد توجه قرار گیرد.

مسجدجامعی در انتها خطاب به شهردار خاطرنشان کرد: از آقای افشانی می‌خواهیم باتوجه به جایگاه خود در دولت و حضور در جلسات، موارد مطرح شده را به عنوان نماینده مدیریت شهری بیان کرده و در دستور کار خود قرار دهد.

محسن هاشمی نیز با اشاره به اینکه تعیین محل تجمعات اعتراضی در شورا تصویب شده بود، گفت: این مصوبه توسط هیئت تطبیق رد شد و جا دارد در این رابطه به آنها تذکر دهیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار