معاون آموزش متوسطه آموزش‌وپرورش یزد: طرح ممنوعیت به‌کارگیری معلمان مرد در مدارس دخترانه یزد از 5 سال پیش اجرا می‌شود

یزد (پانا) - معاون آموزش متوسطه آموزش‌وپرورش استان یزد گفت: استارت ممنوعیت به‌کارگیری معلم مرد در دبیرستان‌های دخترانه 5 سالی است در استان یزد اجرا می‌شود و اکنون در دستور کار وزارت آموزش‌وپرورش قرارگرفته است.

کد مطلب: ۸۲۸۹۱۵
لینک کوتاه کپی شد
معاون آموزش متوسطه آموزش‌وپرورش یزد:  طرح ممنوعیت به‌کارگیری معلمان مرد در مدارس دخترانه یزد از 5 سال پیش اجرا می‌شود

محمود زارع افزود: امسال این ممنوعیت به وزارت آموزش و پروش کشور کشیده شده است و آموزش و پروش نیز روند این ممنوعیت را در استان یزد جویا شده است و بر اساس اجرای این قانون در استان یزد، این قانون را به صورت کشوری درآورده است.

معاون آموزش متوسطه آموزش‌ و پرورش استان یزد اظهار داشت: پنج سال پیش مصوبه‌ای مبنی بر اینکه در مدارس دخترانه معلمان توانمند زن بسیار زیاد است و همچنین در راستای تعادل در به‌کارگیری نیروی انسانی را به شورای معاونین آموزش و پروش استان یزد ابلاغ کردیم؛ لذا این ممنوعیت پنج سالی است در استان یزد با روند خوبی صورت گرفته است.

زارع با تأکید بر اینکه با الگو گرفتن از این نوع سیاست در استان یزد در حوزه توانمندسازی معلمان زن در دروس تخصصی اقدامات گسترده‌ای صورت گرفته است، خاطرنشان کرد: قبل از اجرای این طرح درس‌های خصوصی توسط معلمان زن تدریس نمی‌شد؛ اما با این طرح خوشبختانه معلمان زن در دروس تخصصی ارتقای خاصی یافته‌اند؛ همچنین با اجرای این طرح تعادل در نیروی انسانی به‌صورت کامل اتفاق افتاده است.

این مقام مسئول با اشاره به استثنائات مشمول این طرح، بیان داشت: مناطقی که در حاشیه و محروم استان قرارگرفته‌ و عاری از وجود معلم زن هستند؛ مشمول این طرح نمی‌شوند؛ همچنین مدارس استعدادهای درخشان نیز مشمول این ممنوعیت نیستند که این دو مورد شامل دستورالعمل ویژه‌ای در این راستا هستند.

وی در پایان با تأکید بر اینکه قانون ممنوعیت به‌کارگیری معلم مرد در دبیرستان، فقط شامل دروس اصلی است، اضافه کرد: هرچند این موارد استثنا شامل دستورالعمل ویژه است؛ اما ضروری است نهایتاً مجوز به‌کارگیری را از آموزش و پروش استان اخذ نمایند؛ لذا اخذ مجوز به‌کارگیری معلم مرد در مدارس دخترانه از آموزش و پروش، الزامات مهم این طرح است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار