رئیس اداره میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری قاین خبرداد:

بهره برداری از خانه صنایع دستی قاین

قاین (پانا) ـ رئیس اداره میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری قاین در مراسم افتتاح خانه صنایع دستی قاین اظهارکرد: خانه صنایع دستی شهرستان قاین در پنج رشته جاجیم بافی، حوله بافی سنتی، چرم دوزی، گوهر تراشی و تذهیب و نگارگری وبا تجهیز 400 میلیون ریال درمحل اداره میراث فرهنگی شهرستان قاینات  و باهدف تولید و فروش صنایع دستی مورد بهره برداری قرار گرفت.

کد مطلب: ۸۲۸۹۰۵
لینک کوتاه کپی شد
بهره برداری از خانه صنایع دستی قاین

شاهرخ عباسی رئیس اداره میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری قاین با بیان این که سال 96 سال طلایی برای صنایع دستی قاینات بوده است گفت: بزرگترین بازارچه صنایع دستی خراسان جنوبی با اعتبار400 میلیون تومان در ورودی خراسان جنوبی ودر خضری دشت بیاض رقم خورد و در اردیبهشت 97 شاهد آغاز عملیات عمرانی این پروژه بودیم و تاکنون 10 درصد پیشرفت فیزیکی داشته است و در 6 ماهه اول سال97 در 15 غرفه به بهره برداری خواهد رسید.

وی از اختصاص 100 میلیون تومان اعتبار ملی برای بازار چه صنایع دستی در شهرستان خبرداد.

عباسی از دریافت دو نشان ملی در رشته های حوله بافی و سفره آردی روستاهای خشک و شیرمرغ خبر داد و گفت: در سال جاری 5 اثر از خراسان جنوبی برای دریافت نشان ملی معرفی شده اند که دواثر مربوط به شهرستان قاینات بوده است.

وی به ایجاد بازارچه های موقت صنایع دستی در 40 غرفه در ایام نوروز،آموزش صنایع دستی ویژه روستائیان و عشایر ،برگزاری کارگاههای آموزشی پلاس بافی و حوله بافی در روستاهای شهرستان اشاره کرد و گفت: احیای رونق هنر چلنگری در کرغند و قارت بافی در گریمنج از جمله اقدامات انجام شده در راستای معرفی صنایع دستی بوده است.

رئیس اداره میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری قاین از کسب مقام برتر قارت بافی گریمنج در نمایشگاه صنایع دستی استان خبر داد و گفت: هنرمندان قاینی در نمایشگاههای معتبر ایران از جمله نمایشگاه توانمندیهای ایران در تهران و حضور در نمایشگاه سراسری استان نیز حضور فعالی داشته اند وموفق به کسب رتبه برتر در نمایشگاههانیز شده اند.

عباسی از پرداخت تسهیلات مستقل و پشتیبان واز محل اعتبارات روستایی عشایری با اعتباربیش از 1 میلیارد و 250 میلیون تومان به هنرمندان در سال 96 خبرداد و گفت: بیش از 200 نفر از هنرمندان در 150 کارگاه هنری مشغول تولید صنایع دستی هستند .

وی افزود: از محل فروش صنایع دستی بیش از 1میلیارد و 150 میلیون تومان هنرمندان قاینی در سال گذشته فروش صنایع دستی داشته اند که 95درصد فروش مربوط به شرکت جاجیم بافی هزار گل قهستان بوده است.

درپایان با اهدای لوح سپاس از هنرمندان شهرستان که موفق به دریافت نشان ملی شدند تجلیل شد.

لوح سپاسی از سوی مدیر کل میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری استان به دلیل کسب رتبه دوم شهرستان قاینات در ارزشیابی ها در حوزه صنایع دستی به رئیس اداره میراث فرهنگی شهرستان اهدا شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار