رئیس کل دادگستری استان فارس تاکید کرد: تعیین تکلیف وضعیت ساخت و سازهای غیر مجاز قبل از بازنگری در طرح هادی روستاها

شیراز (پانا) - رئیس کل دادگستری استان فارس در نشست شورای حفظ حقوق بیت المال و پیشگیری از تخریب و تصرف اراضی ملی و منابع طبیعی استان فارس از اقدام جهادی و نظارت مستقیم و میدانی دادستان شیراز و مدیران و مسئولان متولی امر زمین در رفع تصرف از 100 هکتار از اراضی منطقه قلات و کِلستان در حاشیه شیراز تقدیر کرد.

کد مطلب: ۸۲۸۸۹۹
لینک کوتاه کپی شد
رئیس کل دادگستری استان فارس تاکید کرد: تعیین تکلیف وضعیت ساخت و سازهای غیر مجاز قبل از بازنگری در طرح هادی روستاها

علی القاصی با تأکید بر اینکه این اقدات ضمن رفع تصرف از اراضی ملی زمینه ایجاد تصرفات جدید را کاهش خواهد داد، گفت: وقتی متعرضین به اراضی بدانند که مسئولان اجرایی و نظارتی اجرای صریح قانون را با اراده در دستور کار خود قرار داه اند بدون شک در ادامه اقدامات خلاف قانون خود تجدید نظر خواهند کرد.

نماینده عالی قوه قضایئه در استان فارس در ادامه با بیان اینکه دستگاه های مسئول باید پیش از وقوع تصرفات گسترده و ساخت و ساز های غیر مجاز برخوردهای قانونی را در دستور کار قرار می دادند گفت: حضور میدانی دادستان در آزاد سازی و رفع تصرف از اراضی در راستای حمایت و پشتیبانی از دستگاه های متولی و ایجاد نظم و امنیت و برخورد با افرادی است که به مقابله با اجرای قانون می پردازند لذا لازم است اقدام مشابه در دستور کار همه مسئولان دستگاه های متولی قرار گیرد .

وی تصریح کرد: این حساسیت نه تنها در شهر شیراز و اراضی اطراف بلکه باید در سراسر استان اعمال شود چرا که تعرض به اراضی ملی و منابع طبیعی توسط افراد سودجو در همه جای استان حساس و خلاف قانون است.

وی تأکید کرد: در مسیر این اقدام قانونی لازم است اعضای شورای تأمین در شهرستان ها با تدابیر لازم به اجرای هر چه بهتر قانون کمک کنند و زمینه بازگرداندن بیت المال و منابع طبیعی به دولت را فراهم نمایند.

رئیس کل دادگستری استان فارس مبازره با زمین خواری و تصرفات غیر مجاز و تغییر کاربری های غیر قانونی را از جمله مطالبات عمومی خواند و تأکید کرد: این اموال عمومی ومتعلق به همه است و مسئولیت صیانت و حراست از این منابع ملی وظیفه قانونی ما مسئولین است .

وی بر تشکیل کارگروه ویژه در راستای جلوگیری از ساخت و سازهای غیرمجاز در حریم روستاهای کلان شهر شیراز تأکید کرد و افزود: وضعیت ساخت و سازهای غیر مجاز باید قبل از بازنگری در طرح هادی روستاها مشخص و تعیین تکلیف شوند.

وی با بیان این که لازم است با بررسی کارشناسی و استفاده از ظرفیت های قانونی نسبت به تدوین طرح جامع جهت ساماندهی، کنترل و نظارت اجرای طرح هادی روستاها با رویکرد پیشگیرانه اقدام شود تصریح کرد: باید در این طرح شرح وظایف کلیه دستگاه های ذیربط، تبیین ضمانت اجرای طرح، استخراج ظرفیت های قانونی و پیش بینی خلاءهای قانونی در بحث کنترل و نظارت مد نظر قرار گیرد.

رئیس شورای حفظ حقوق بیت المال همچنین بر تشکیل تیم حفاظتی ویژه برخورد قاطع و قانونی با ساخت و سازهای غیر مجاز در حریم کلان شهر شیراز تأکید کرد و خاطرنشان ساخت: گزارش ساخت و سازهای غیر مجاز و خارج از محدوده طرح هادی باید به دبیرخانه شورای حفظ حقوق بیت المال و پیشگیری از تخریب و تصرف اراضی ملی و منابع طبیعی استان ارسال شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار