سرپرست شبکه دامپزشکی قاینات خبرداد:

نظارت بر خروج بیش از 120تن شیر خام تولیدی توسط کارشناسان دامپزشکی قاینات

قاین(پانا) ـ سرپرست شبکه دامپزشکی قاینات از نظارت بر حمل بیش از ١٢٠تن شیر خام تولیدی شهرستان به خارج از استان خبر داد.

کد مطلب: ۸۲۸۸۹۷
لینک کوتاه کپی شد
نظارت بر خروج بیش از 120تن شیر خام تولیدی توسط کارشناسان دامپزشکی قاینات

با نظارت شبکه دامپزشکی شهرستان از ابتدای سال جاری تا کنون 127 تن شیر خام تولیدی به مقصد کارخانجات لبنیات در سطح استان و کشور ارسال شده است.

دکتر رضا محمودی زاوه با اعلام این خبر در جمع خبرنگاران اظهارکرد: در راستای ضوابط بهداشتی وقرنطینه ای سازمان دامپزشکی حمل هرگونه فراورده های خام دامی منوط به اخذ مجوز از دامپزشکی می باشد .

وی افزود:از همین رو شبکه دامپزشکی بر شیر جمع آوری شده در مراکز جمع آوری شیر به عنوان یک فراورده خام پر مصرف و ارزشمند از زمان ورود تاخروج نظارت کامل دارد.

سرپرست شبکه دامپزشکی قاینات گفت: شیر تولیدی شهرستان بیش از این مقادیر بوده و الباقی شیر تولیدی به مصرف کارخانجات لبنیات داخل شهرستان می رسد.

محمودی افزود :این شبکه روزانه با انجام آزمایشات کنترل کیفی، از سلامت شیر های جمع آوری شده اطمینان حاصل نموده و سپس مجوز قرنطینه ای جهت حمل آنها صادر می‌نماید.

سرپرست شبکه دامپزشکی همچنین اظهار داشت: شیر تولیدی در شهرستان ضمن دارا بودن تمامی شاخصه های کیفی، از نظیر باقیمانده ی آنتی بیوتیک و مواد افزودنی تست می شود و بر اساس نتیجه ی آزمایش، مجوز قرنطینه ای توسط شبکه دامپزشکی شهرستان صادر می گردد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار