مدیر کل میراث فرهنگی استان البرز اعلام کرد: بیمه هنرمندان صنایع دستی دغدغه جدی مسئولین البرز

کرج (پانا) - از هنرمندان برگزیده نشان مرغوبیت کالا و منتخبان نشان اصالت یونسکو در استان البرز تقدیر به عمل آمد.

کد مطلب: ۸۲۸۸۸۶
لینک کوتاه کپی شد
مدیر کل میراث فرهنگی استان البرز اعلام کرد: بیمه هنرمندان صنایع دستی  دغدغه جدی مسئولین البرز

در دیدار صمیمی مدیر کل میراث فرهنگی استان البرز با جمعی از هنرمندان استان به مناسبت روز جهانی صنایع دستی از هنرمندان برگزیده نشان مرغوبیت کالا و منتخبان نشان اصالت یونسکو در استان البرز قدردانی شد.

در این دیدار فخرالدین صابری طالقانی مدیرکل میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری استان البرز ضمن تبریک روز جهانی صنایع دستی به فعالان این عرصه در استان البرز بر لزوم ارتباط بیشتر و موثرتر معاونت صنایع دستی با هنرمندان و انعکاس دغدغه های ایشان به مدیریت ارشد استان تاکید کرد.

وی ادامه داد: ما در سازمان میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری سه مأموریت بر حسب وظایف محوله سازمانی داریم. یک در حوزه گردشگری دو در حوزه میراث فرهنگی و سوم در حوزه صنایع‌دستی نظر این سازمان بر این است که در هر سه حوزه یادشده رشد به صورت متعادل باشد و پرداختن به حوزه‌ ای باعث عدم توجه به حوزه‌های دیگر نشود.

صابری افزود: رسالت ما در حوزه صنایع دستی نیز در سه بخش تعریف می‌شود اول بخش حاکمیتی و نظارتی دوم بخش حمایتی و پشتیبانی و بخش سوم آموزش توانمند سازی و انتقال تجربیات و هنر موجود به نسل جدید است.

وی در ادامه گفت :موضوع بیمه هنرمندان صنایع دستی در سالهای اخیر تبدیل به یک دغدغه جدی شده است و بایستی با بسیج همه ابزارهای موجود راهکارهای قانونی لازم برای رفع این نقیصه احصا و عملیاتی شود. همچنین ایراد تفسیر شخصی از برخی جملات و عبارات در دستورالعمل‌ها آیین نامه ها و بخشنامه های ابلاغی وجود دارد و تبدیل به یک معضل بزرگ چه در بخش بیمه صنایع دستی و چه در بخش های گردشگری و سرمایه‌گذاری و میراث فرهنگی در استان البرز شده است.

فخرالدین صابری طالقانی مدیرکل میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری استان البرز در پایان اضافه کرد :موضوع آموزش صنایع دستی و ایجاد بازارچه های دائمی صنایع دستی نیز به موجب اهمیت بسیار آن به منظور زنده نگهداشتن مواریث گذشتگان و آموزش آن به نسل جدید هم برای حفظ و حراست از این مواریث و هم به سبب ایجاد اشتغال مهم و ضروری است که باز در این زمینه ها نیز کاستی‌هایی وجود دارد چرا که ما در این بخش فقط در دو شهرستان نظرآباد و ساوجبلاغ مرکزآموزش و فقط در شهرستان فردیس بازارچه دائمی داریم و بایستی این موضوع در استان البرز گسترش پیدا کند و انتظار ما از مجموعه مدیریتی استان اعم از شهرداریها استانداری و ادارات کل مرتبط یاری و مساعدت با اداره کل میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری استان البرز در خصوص راه اندازی مراکز آموزش و فروش صنایع دستی در سطح استان و به ویژه کلانشهر کرج میباشد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار