مدیر کل آموزش و پرورش استان اردبیل خبر داد:

اجرای طرح آموزش آموزگاران پایه ابتدایی با محوریت درس تربیت بدنی

اردبیل (پانا) - مدیر کل آموزش و پرورش استان اردبیل از آموزش علمی و عملی 3000 نفر از آموزگاران دوره ابتدایی با محوریت درس تربیت بدنی خبر داد.

کد مطلب: ۸۲۸۷۷۳
لینک کوتاه کپی شد
اجرای طرح آموزش آموزگاران پایه ابتدایی با محوریت درس تربیت بدنی

احمدناصری در جلسه هماهنگی اجرای طرح آموزش آموزگاران پایه ابتدایی با بیان این که موضوع ورزش و فعالیت های بدنی یکی از اولویت های اساسی آموزش و پرورش در مدارس می باشد، گفت: در این راستا و در جهت غنابخشی به فعالیت های ورزشی مدارس بویژه مدارس دوره ابتدایی دخترانه، طرح ارتقای سطح علمی و عملی مربیان و آموزگاران درس تربیت بدنی در وزارت و ادارات کل کلید خورده که این مهم می تواند اقدامی موثر در راستای بهبود کیفیت زنگ تربیت بدنی در مدارس باشد.

وی با اشاره به تاکید وزیر آموزش و پرورش و معاون تربیت بدنی و سلامت وزارت در جلسه مدیران کل استان ها به این طرح، افزود: همراهی و همکاری ادارات و نهادهای مرتبط بخصوص ادارات ورزش و جوانان در این خصوص بسیار مهم بوده و طبیعتا نقش موثر و جدی را ایفا خواهند نمود.

مدیر کل آموزش و پرورش استان با تاکید بر اهمیت آموزش، به روز رسانی اطلاعات و افزایش مهارت تخصصی آموزگاران، اظهار داشت: 65 درصد آموزگاران دوره ابتدایی به تعداد 3000 نفر تحت پوشش این طرح قرار می گیرند و در دوره های آموزشی تخصصی که توسط مدرسان در سطح شهرستان ها برگزار خواهد شد، شرکت می کنند.

معاون تربیت بدنی و سلامت اداره کل آموزش وپرورش استان نیز در ابتدای این جلسه، ضمن اشاره به عدم تحرک بدنی کافی دانش آموزان در زندگی امروزی و اختلالات روحی و روانی متعاقب آن، افزود: همراهی مسئولین بویژه نهادهای مرتبط در این زمینه ضروری بوده بطوری که در صورت کم توجهی به این موضوع، آینده سلامت جامعه با خطرات جدی مواجه خواهد شد.

منصور صاحب اظهار داشت: یکی از راهکارهای مهم در زمینه کاهش این آسیب ها، توجه به کیفیت بخشی درس تربیت بدنی در مدارس بویژه در مدارس ابتدایی دخترانه می باشد.

وی خاطر نشان ساخت: در این زمینه طرح آموزش سراسری آموزگاران پایه ابتدایی مدارس دخترانه در اولویت کار این معاونت قرار گرفته و با تامین مدرسان شهرستانی، دوره های مربوط در تابستان جاری برای کلیه آموزگاران پایه مدارس مذکور برگزار خواهد شد.

معاون تربیت بدنی و سلامت اداره کل آموزش وپرورش استان هدف از برگزاری این طرح را افزایش سطح آگاهی تخصصی در بین آموزگاران و ایجاد نشاط و تحرک در بین دانش آموزان دوره ابتدایی عنوان نمود.

صاحب از تشکیل کمیته تخصصی آموزش خبر داد و افزود: این کمیته برنامه ریزی های لازم را در جهت برگزاری دوره های تربیت مدرس، تشکیل جلسات توجیهی مدرسان و مدیران مدارس ابتدایی دخترانه، انجام خواهد داد.

گفتنی است :این طرح در طول تابستان سالجاری برگزار و با شروع سال تحصیلی جدید در مدارس ابتدایی دخترانه سطح استان اجرا خواهد شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار