مدیرعامل شرکت مدیریت شبکه برق: مردم ۱۰ درصد صرفه‌جویی کنند قطعی برق نخواهیم داشت

تهران (پانا) - مدیرعامل شرکت مدیریت شبکه برق ایران می‌گوید  اگر مردم فقط ۱۰ درصد درمصرف برق صرفه‌جویی کنند نگرانی برای تأمین برق تابستان امسال وجود نخواهد داشت.

کد مطلب: ۸۲۸۷۳۴
لینک کوتاه کپی شد
مدیرعامل شرکت مدیریت شبکه برق: مردم ۱۰ درصد صرفه‌جویی کنند قطعی برق نخواهیم داشت

به گزارش صدا و سیما، داوود فرخزاد در برنامه خبری ۲۱ شبکه یک سیما گفت: مردم مصرف متعادلی دارند و در این بخش خوب عمل می‌شود اما فقط بخش کوچکی پرمصرف هستند. از مردم می‌خواهیم دستگاه‌های برودتی خود را بین ۲۳ تا ۲۶ درجه که دمای مطبوع است تنظیم و در آخر شب‌ها لامپ‌هایی که مورد نیاز نیست خاموش کنند.

وی ادامه داد: ساعات اوج مصرف در روز از ساعت ۱۳ تا ۱۷ و شب‌ها حدود ساعت ۲۱ است که در سال گذشته اوج مصرف روز به ۵۵ هزار مگاوات رسید. اکنون در پیک مصرف شب‌ها ۴۸ هزار و ۲۰۰ مگاوات و در روز ۴۹ هزار مگاوات برق استفاده می‌شود.

مدیرعامل شرکت مدیریت شبکه برق ایران افزود: از صنایع خواستیم که زمان استفاده از برق را به ساعات کم مصرف تغییر دهند و دستگاه‌ها و مراکز دولتی نیز پس از خروج کارکنان، همه دستگاه‌های برودتی خود را خاموش و بر این کار نظارت کنند.

این مقام مسوول با بیان اینکه امسال حدود دو هزار مگاوات به شبکه برق کشور اضافه کردیم گفت: در بخش آبی چهار هزار مگاوات کمبود داشتیم که با بارندگی‌های اخیر هزار مگاوات آن جبران شده است. نیروگاه‌های حرارتی کشور نیز با ظرفیت کامل در مدار قرار دارند و برنامه تعمیرات آنها کامل انجام شده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار