شهید محراب، نمایشی در سوگ امیرالمومنین

رشت(پانا)-هنرمندان گروه هنری مطهره در بندرانزلی با اجرای نمایش شهید محراب، وقایع شهادت امیرالمومنین حضرت علی (ع) را روی صحنه تئاتر برده و نمایشی در سوگ نخستین شهید محراب اجرا کردند.

کد مطلب: ۸۲۸۷۱۵
لینک کوتاه کپی شد
شهید محراب، نمایشی در سوگ امیرالمومنین

حس و حال خاصی بر سالن نمایش حاکم بود و عاشقان اهل بیت (ع) که با پای دل در این نمایش حضور یافته بودند، هرکدام حس و حال خود را داشتند؛ نمایش آغاز شد، اولین صحنه از نمایش شمشیری بود که بر فرق مولا قرار داشت و قطام بر دور امیرالمومنین (ع) و قاتلش، رقصان و آوازخوانان کل می زد و در صحنه ای دیگر یتیمانی که نان خود را با یکدیگر تقسیم می کردند، امیرالمومنین با کیسه ای بر دوش وارد شده و نان به یتیمان می داد و نوازششان می کرد.
اما صحنه سوزناک این نمایش، مناجات علی (ع) با چاه بود که اشک بر گونه های تماشاگران نشاند و عاشقان اهل بیت نمی توانستند جلوی سرازیر شدن اشک های خود را بگیرند. با وجود اینکه زمان نمایش کمتر از یک ساعت بود، اما تاثیرگذاری این نمایش به گونه ای بود که تماشاگران علاوه بر تشویق هنرمندان این نمایش، با اهدای دسته های گل به بازیگران آن خستگی را از تن هنرمندان شهر خود زدودند.
مریم روح الله زاده کارگردان نمایش اظهار کرد: این نمایش با حضور هفت تن از هنرمندان انزلی به روی صحنه رفته و همانگونه که دیدید، تاثیرگذار بود.
وی با اشاره به انتظار حمایت از هنرمندان بندرانزلی از سوی دستگاه ها و نهادهای مختلف در بندرانزلی افزود: انتظار داریم همانگونه که در شهرهای دیگر حمایت قابل توجهی از هنرمندان می شود، در شهر خودمان نیز شاهد حمایت بیش از پیش مادی و معنوی برای افزایش هرچه بیشتر انگیزه بین آنها شود.
روح الله زاده یادآور شد: در این نمایش معصومه روح الله زاده، پویا علافی، سید حسین اسماعیلی، محمد ناوبان، نگار احمدی، امیرمهدی نوروزی بازیگران این نمایش بودند و امیر علی میرزاده نوازنده دف و سجاد شفیع زاد نیز مسئولیت مداحی و تهیه کنندگی این نمایش را برعهده داشت.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار