جلسه توجیهی طرح سنجش شایستگی‌های حرفه‌ای مدیران مدارس ناحیه 4 کرج برگزار شد

کرج (پانا) - جلسه توجیهی طرح سنجش شایستگی‌های حرفه‌ای مدیران مدارس ناحیه 4 کرج با حضور معاون پژوهش، برنامه‌ریزی و آموزشی نیروی انسانی اداره کل آموزش و پرورش استان البرز برگزار شد.

کد مطلب: ۸۲۸۷۰۵
لینک کوتاه کپی شد
جلسه توجیهی طرح سنجش شایستگی‌های حرفه‌ای مدیران مدارس ناحیه 4 کرج برگزار شد

جلسه توجیهی طرح سنجش شایستگی های حرفه ای مدیران مدارس ناحیه 4 کرج، با حضور مدیران واجد شرایط برای عملیاتی کردن فرایند سنجش شایستگی های حرفه ای از سوی معاونت توسعه پژوهش و برنامه ریزی این ناحیه یکشنبه 20 خرداد 1397 راس ساعت 10 صبح در سالن جلسات شهدای فرهنگی این ناحیه برگزار شد.

مدیر آموزش و پرورش ناحیه 4 کرج در این نشست، یکی از اهداف سند تحول بنیادین آموزش و پرورش را مدیریت تغییر از وضع موجود به وضع مطلوب عنوان کرد و افزود با اجرای طرح سنجش شایستگی های حرفه ای مدیران قرار است هر یک از مدیران مدارس به رهبر آموزشی تبدیل شوند؛ زیرا تفویض اختیار و مدرسه محوری نیاز به این دارد که شایستگی مدیران مدارس تایید شود و آنها بتوانند به عنوان رهبران آموزشی و تربیتی در مدارس به فعالیت خود ادامه دهند.

قاسم پوستین دوز در ادامه هدف از برگزاری طرح سنجش شایستگی های حرفه ای مدیران مدارس را ایجاد فضای رقابتی به منظور شناسایی و انتخاب افراد مستعد و با انگیزه برای احراز مدیریت مدارس و توانمند سازی مدیران مدارس برای مداخله و بهسازی سازمان یافته فرآیندهای اداره مدرسه در چارچوب الگوی مدرسه می باشد.

وی در ادامه بیان داشت: با توجه به نقش مدیران در هدایت و رهبری فعالیت‌های آموزشی و پرورشی که زمینه ساز تحقق اهداف تعلیم و تربیت‌اند، ، نگرش مثبت به دستورالعمل سنجش شایستگی های حرفه ای مدیران را هموار کننده‌ مسیر موفقیت و عین شایسته سالاری عنوان کرد.

پوستین دوز تصریح کرد: هر چند آیین نامه مدارس، سند تحول، شوراهای مدارس و مشارکت اولیا در اختیار مدیر مدرسه قرار دارد اما زمانی مدیر مدرسه می تواند به تنهایی برای اداره مدرسه تصمیم گیری کند که خود شایستگی های لازم را داشته باشد.

در ادامه این نشست معاونت توسعه پژوهش و برنامه ریزی آموزش و پرورش ناحیه 4 کرج، به عنوان دبیر این ستاد گفت: آزمون طرح شایستگی های حرفه ای مدیران به شیوه الکترونیکی و در دو مرحله عمومی و تخصصی طبق جدول زمان بندی ذیل برگزار می گردد.

تاریخ آزمون عمومی تاریخ آزمون اختصاصی
از تاریخ 05/04/97 لغایت 12/04/97 از تاریخ 14/04/97 لغایت 24/04/97

راحله بیات در ادامه افزود: منابع و محتوای این آزمون در سامانه های وزارت آموزش و پرورش با آدرس entekhab.medu.ir و ltms.medu.ir درج گردیده است. لذا فراگیران می توانند نسبت به دریافت و مطالعه محتوا اقدام نمایند.

وی تصریح کرد: در این طرح مدیران در دو بخش شایستگی های عمومی و حرفه ای مورد سنجش قرار می‌گیرند که شایستگی های عمومی شامل مجموعه ای از ویژگی‌های شخصیتی، رغبت ها و باورهای ارزشی و شایستگی حرفه ای شامل مجموعه معرفت ها، قابلیت ها و توانمندی ها است که برای این منظور اصولی همچون جامعیت، انگیزش و فرآیندها تعیین شده است.

در ادامه معاون پژوهش، برنامه ریزی و آموزشی نیروی انسانی اداره کل آموزش و پرورش استان البرز اظهار کرد: برای اجرای طرح سنجش صلاحیت حرفه ای مدیران، ابتدا شایستگی ها تعریف و معیارهای لازم مشخص شد که شایستگی ها شامل مجموعه ای از نگرش ها، دانش، باورها و توانایی های یک مدیر است که به صورت رفتاری در نتایج عملکرد ممتاز یک زمینه شغلی مشخص می شود.

حسین رحمانیان ادامه داد: مدل شایستگی حرفه ای یک فرصت معتبر و قابل مشاهده و اندازه گیری است مبنی بر اینکه یک مدیر چه توانمندی‌ها و نگرش هایی باید داشته باشد که به صورت رفتاری، خروجی عملکرد مدیر را بررسی کند.

وی اضافه کرد: این طرح اکنون دوره آزمایشی خود را طی می کند و قرار است 400 نفر از مدیران مدارس استان البرز خرداد و تیرماه امسال مورد سنجش و ارزیابی قرار گیرند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار