رقابت ورزشی بیش از 3 هزار دانش آموز مقطع ابتدایی فارس در مرحله استانی

شیراز (پانا) - معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش فارس از رقابت 7 هزار و 125 دانش آموز از تمامی مقاطع تحصیلی خبر داد و افزود: مرحله سوم این مسابقات تابستان امسال در شهر شیراز برگزار خواهد شد.

کد مطلب: ۸۲۸۶۷۵
لینک کوتاه کپی شد
رقابت ورزشی بیش از 3 هزار دانش آموز مقطع ابتدایی فارس در مرحله استانی

احمد علی قهرمانی در جلسه هماهنگی سومین مرحله از سی و چهارمین و سی و پنجمین دوره مسابقات ورزشی دانش آموزان دختر و پسر فارس، گفت: این مسابقات فرصت های خوبی برای دانش آموزان ایجاد می نماید تا علاوه بر بروز استعدادها و توانایی های خود در یک فضای مناسب و فرهنگی بتوانند با شادی و نشاط خاطرات و ایام خوشی را برای خود رقم بزنند.

معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش فارس گفت: مرحله سوم این مسابقات امسال از 27 خردادماه شروع و در دو بخش پسران و دختران طی دو مرحله تا تاریخ 16 تیر با حضور 60 تیم از پسران و 70 تیم از دختران مقطع ابتدایی سراسر استان ، به میزبانی مجموعه های ورزشی شهید حمزه، نرجس ، رضوان، پوریای ولی، شهداء امام علی(ع) اعظمی و شهید بهشتی شیراز برگزار می گردد.

وی گفت: در این مرحله و در بخش دختران1200 نفر در قالب 102 تیم دانش آموزی در رشته های فوتسال ، والیبال، هندبال، بسکتبال، بدمینتون، تنیس ، شطرنج، طناب زنی، ژیمناستیک ، دومیدانی و شنا؛ از 27 خرداد تا 2 تیر ماه به رقابت می پردازند.

قهرمانی افزود: همچنین 1923 نفر از دانش آموزان پسر نیز در قالب 156 تیم در رشته های بدمینتون، تنیس، شطرنج، بسکتبال، دومیدانی، ژیمناستیک، شنا، والیبال، هندبال، طناب زنی و فوتسال از 2 الی 15 تیرماه سال جاری به رقابت می پردازند.

معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش فارس یادآور شد: در این دوره از مسابقات ورزشی دانش آموزان در سطح استان، جمعا7125 دانش آموز از تمامی مقاطع تحصیلی در قالب 610 تیم دانش آموزی طی سه مرحله با هم به رقابت پرداختند که مرحله سوم این مسابقات از 27 خرداد ماه تا 16 تیرماه سال جاری برگزار می گردد.

وی با اشاره به برخی از اهداف برگزاری این مسابقات گفت: با توجه به رویکردمان در خصوص برگزاری این مسابقات به صورت جشنواره، توجه به مسائل تربیتی و فرهنگی یکی از مهمترین اهداف برگزاری مسابقات می باشد، چرا که اعتقاد داریم تنها برد یا باخت مهم نیست بلکه بایستی روحیه پهلوانی و منش جوانمردی را در دانش آموزان تقویت نماییم و دانش آموزان بتوانند تجربیات مفید و ارزشمندی را کسب نمایند.

قهرمانی با تاکید بر اینکه سلامتی و شادابی دانش آموزان از دیگر اهداف این مسابقات است گفت: از آنجا که تحقق این هدف نیازمند تلاش ، کوشش و دقت بیشتری است، لذا سعی نموده ایم تا با تشکیل کمیته های تخصصی متشکل از همکارانمان در حوزه سلامت و تندرستی، تربیت بدنی و پیشگیری از آسیب های اجتماعی، نسبت به برنامه ریزی هرچه مطلوب تر مسابقات و تحقق این اهداف گام برداریم.

معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش فارس گفت: با توجه به شرایط دانش آموزان در دوره ابتدایی لازم است که برگزار کنندگان با احساس مسئولیت بیشتر و با دقت عمل برنامه ریزی های لازم را به منظور هرچه بهتر و با کیفیت برگزار شدن این مسابقات داشته باشند.

وی همچنین ضمن اشاره بر برخی از ظرفیتهای موجود در حوزه معاونت تربیت بدنی و سلامت استان خصوصا اداره سلامت و اداره پیشگیری از آسیبهای اجتماعی آموزش و پرورش فارس ،بر لزوم تعامل و همکاری با سایر نهادها خصوصا شهرداری به منظور استفاده از حداکثر ظرفیتهای استان با هدف ارتقاء و توسعه ورزش دانش آموزی و کیفیت بخشی به این دوره از مسابقات تاکید کرد.

قهرمانی همچنین خواستار شناسایی نقاط قوت و ضعف مسابقات دانش آموزی و بررسی آن در قالب اجرای نظرسنجی و دریافت نظرات و پیشنهادات دانش آموزان و مربیان شرکت کننده ، با منظور ارتقاء کیفی و کمی مسابقات و برگزاری هرچه مطلوب تر آن شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار