توسعه موقوفات کرمان با اجرای پروژه های سرمایه گذاری

کرمان(پانا) - معاون بهره وری اقتصادی اوقاف و امورخیریه کرمان با بیان اینکه احیاء موقوفات مهمترین رویکرد سازمان اوقاف می باشد ؛گفت: در راستای اجرای پروژه های سرمایه گذاری موقوفات استان ، امسال در هر شهرستان یک پروژه عمرانی اجرا می شود.

کد مطلب: ۸۲۸۶۷۱
لینک کوتاه کپی شد
توسعه موقوفات کرمان با اجرای پروژه های سرمایه گذاری

مهندس سجاد افشاری پورطی ارائه گزارشی در خصوص اهم برنامه ها و اقدامات عمرانی این معاونت اظهار کرد: اداره کل اوقاف و امور خیریه استان درراستای تحقق اقتص اد مقاومتی، طی سال‌های اخیر پروژه‌های متعددی را به مرحله اجرا گذاشته است که علاوه بر اجرای نیات واقفان، زمینه اشتغال جمعی را نیز فراهم می‌کنند .

وی با بیان اینکه کرمان یکی از استان های شاخص کشور از لحاظ کمیت موقوفات می باشدگفت: ظرفی ت های بالقوه ای در بحث سرمایه گذاری موقوفات این استان طی چندین سال گذشته در سطح ملی انجام شده است .

مهندس افشاری پور ساخت تالاربزرگ احسان ماندگار، باغ متولی‌باشی، هتل سنتی ایوان در جوار آستان شاه نعمت‌الله‌ولی‌، باغ فتح‌آباد، خانه حاج‌آقا علی را نمونه بارز پروژه های سرمایه گذاری سالیان اخیر برشمرد وافزود: امسال اوقاف حق المقدور در همه شهرستانهایی که موقوفات قابل سرمایه گذاری دارند یک پروژه عمرانی اجرا می نماید.

وی با اشاره به آخرین اقدامات اجرایی و مراحل پایانی در ساخت تالار احسان ماندگار در شهر کرمان گفت: عملیات اجرایی این پروژه با هدف ایجاد یک مجتمع چندمنظوره برای مراسم ملی، مذهبی، فرهنگی و سایر جشن‌ها و مراسم در شهر کرمان از سال ۹۲ در زمینی به مساحت ۱۳ هزار مترمربع شروع شد و در حال حاضر با پیشرفت مراحل پایانی کار آماده جهت بهره برداری طی روزهای آیندهمی باشد.

معاون بهره‌وری اقتصادی اوقاف استان ، هدف از تاسیس این بنای عظیم را سرمایه گذاری ودرآمدزایی بر روند رشد و توسعه موقوفات استان عنوان و تصریح کرد: اعتبار این طرح بدون هیچ اعتبار دولتی از محل عواید و پذیره موقوفات متصرفی و غیرمتصرف ی تأمین شده است .

مهندس افشار پور احیاء روستای موقوفه ساوند را یکی از دیگراقدامات سرمایه گذاری موقوفات استان برشمرد که در حال حاضر در مرحله توسعه و در آمد زایی می باشد.

وی افزود: موقوفه ساوند یک موقوفه ۶ دانگ وقف با کاربری کشاورزی در حد فاصل ۲۸ کیلومتری از مرکز شهرستان کوهبنان واقع شده است.

مهندس افشاری پور تصریح کرد: این موقوفه قریب به ۱۰ هکتار زمین کشاورزی حاصل خیز بدون هیچ مستاجر ومتصرف تحت تولیت اداره اوقاف می باشد.

وی گفت: درآمد حاصل شده ازسرمایه گذاری اراضی موقوفه طبق نیت واقف اختصاص به افراد بی بضاعت و نیازمند شهرستان خواهد شد.

این مسئول به ساخت و تجهیز ۴ استخر بزرگ پرورش ماهی بمساحت ۶۰۰ متر مربع در محل اراضی موقوفه اشاره کردو گفت: با راه اندازی این فاز بیش از۵ هزار قطعه ماهی سرد آبی از نوع قزل آلا جهت فروش رها سازی شد که با افتتاح این فاز این محصول آماده عرضه مستقیم به بازار می باشد.

معاون بهره وری اقتصادی اوقاف استان با بیان اینکه احیای موقوفات یکی از مهم‌ترین رویکردهای سازمان اوقاف است‌؛ تصریح کرد: باید از فرصت سرمایه گذاری در موقوفات مورد توجه قرار گیرد تا بتوان از این ظرفیت در جهت رشد و توسعه استان استفاده شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار