نشست شورای آموزش و پرورش استان کردستان با حضور معاون سیاسی استاندارکردستان برگزار شد

سنندج(پانا)-دومین نشست شورای آموزش و پرورش استان کردستان در سال 97 با حضور معاون سیاسی ، امنیتی و اجتماعی استانداری کردستان با محوریت بررسی فرآیند اجرای کنکور سراسری سال جاری برگزار شد .

کد مطلب: ۸۲۸۶۶۶
لینک کوتاه کپی شد
نشست شورای آموزش و پرورش استان کردستان با حضور معاون سیاسی  استاندارکردستان برگزار شد

نشست شورای آموزش و پرورش استان کردستان صبح امروز با حضور حسین خوش اقبال معاون سیاسی ، امنیتی و اجتماعی استانداری کردستان ، رشید قربانی مدیر کل آموزش و پرورش استان و اعضای شورا در سالن جلسات آموزش و پرورش کردستان برگزار و فرآیند اجرای کنکور سراسری سال 97 و برنامه های غنی سازی اوقات فراغت دانش آموزان در این نشست مورد بررسی قرار گرفت .

در این نشست معاون سیاسی ، امنیتی و اجتماعی استانداری کردستان بر تمهید مقدمات برای برگزاری مطلوب کنکور سراسری در سطح استان با مسئولیت دانشگاه کردستان و همکاری آموزش و پرورش و تجهیز حوزه های برگزاری آزمونی تاکید کرد .

حسین خوش اقبال هم چنین با اشاره به اهمیت غنی سازی اوقات فراغت دانش آموزان و همراهی و همکاری کلیه دستگاه های متولی در اجرای برنامه فعالیت های تابستانی گفت : دستگاه های عضو ستاد استانی در برنامه های غنی سازی به آموزش و پرورش کمک کنند .

در ابتدای این نشست مدیر کل آموزش و پرورش کردستان گزارشی از مصوبات نشست گذشته و میزان پیگیری و پیشرفت مصوبات به ویژه اقدامات لازم در خصوص رفع مسائل و مشکلات اردوگاه دانش آموزی وحدت سنندج ارائه کرد و گفت : متناسب با فصول سال و فعالیت های آموزش و پرورش و بر اساس برنامه زمان بندی ، دستور کار برای شورای آموزش و پرورش استان در طول سال پیش بینی شده است .

وی در ادامه با اشاره به در پیش بودن برگزاری کنکور سراسری سال جاری ، به مشکل بومی گزینی برای استان کردستان پرداخت و گفت : علی رغم بالابودن رتبه علمی دانش آموزان استان و جایگاه دهم کشوری استان در این خصوص متاسفانه در جذب دانشجو استان به علت کمبود مراکز دانشگاه های دولتی و قانون بومی گزینی با مشکل مواجه است .

در ادامه این نشست معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش کردستان گزارشی از فرآیند اجرای کنکور سراسری ارائه کرد و با بیان اینکه در سال 97 تعداد 26 هزار و 316 داوطلب در استان کردستان در گروه های آزمایشی پنج گانه کنکور شرکت کرده اند، گفت : از این تعداد 9 هزار و 804 نفر در حوزه های آزمونی که توسط دانشگاه کردستان برگزار می شود شرکت می کنند و 16 هزار و 512 نفر نیز در 83 حوزه آزمونی آموزش و پرورش شرکت دارند .

وی سپس به وضعیت آموزش های فنی و حرفه ای و کاردانش و افزایش تعداد هنرجویان این بخش با استقرار پایه دوازدهم پرداخت و گفت : برای تمهید مقدمات و اجرای دقیق برنامه های این حوزه نیاز به تامین فضا از جمله سالن های مورد نیاز ، کلاس درس و تجهیز مراکز می باشد که در این خصوص انتظار همکاری دستگاه های مرتبط می باشد .

هم چنین در ادامه این نشست حجت الله نریمانی معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش کردستان گزارشی از اقدامات و برنامه های آموزش و پرورش در راستای غنی سازی اوقات فراغت و فعالیت های تابستانی ارائه کرد و از پیش بینی 216 پایگاه برای تابستان 97 خبر داد .

حجت الله نریمانی با بیان اینکه در همین زمینه دستورالعمل فعالیت های تابستانی به واحد های اداری و آموزشی استان ابلاغ شده است، گفت : فعالیت های تابستانی دانش آموزان از 15 تیرماه 97 آغاز و تا 15 شهریور ماه ادامه خواهد داشت .

وی هم چنین از برگزاری اردوی ملی مناطق مرزی در مرداد ماه 97 با شرکت 300 نفر از دانش آموزان دوره دوم متوسطه 9 استان مرزی کشور به میزبانی اردوگاه شهید سلیمان خاطر سنندج خبر داد .

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار