مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری البرز:

بهره گیری از ظرفیت‌های علمی تخصصی سازمان های مردم نهاد استان البرز در تدوین سند ارتقای وضعیت زنان و خانواده

کرج (پانا) - تدوین سند ارتقاء وضعیت زنان و خانواده با حضور مدیرکل بانوان و خانواده استانداری و سازمان های مردم نهاد در البرز بررسی شد.

کد مطلب: ۸۲۸۶۱۴
لینک کوتاه کپی شد
بهره گیری از ظرفیت‌های علمی تخصصی سازمان های مردم نهاد استان البرز در تدوین سند ارتقای وضعیت زنان و خانواده

مریم اسماعیلی فرد در جلسه تدوین سند ارتقاء وضعیت زنان و خانواده که با حضور سازمان های مردم نهاد در البرز برگزار شد اظهار داشت: این سند با رویکرد توانمندسازی در چهار حوزه دانش، سلامت، امنیت و آگاهی، مطالعه و وضعیت موجود و تحلیل آنها، ارائه راهکار و معرفی شاخص ها تدوین می شود.

وی افزود: این نشست به منظور برنامه‌ریزی برای زنان، خانواده و توسعه پایدار در استان البرز است که تمام چالش‌ها، فرصت‌ها و برنامه‌های زنان و خانواده در استان با حضور کارشناسان و متخصیصین و سازمان های مردم نهاد مورد بررسی قرار می‌گیرد.

در این نشست بر تحقق توسعه و بهبود وضعیت زنان با بهره‌گیری از تمام نیروها و حضور فعالانه اقشار مختلف جامعه، توانمند سازی زنان با آموزش مهارت ها، ایجاد امنیت شغلی زنان به ویژه زنان بد سرپرست و خود سر پرست ، افسردگی در زنان ، بالا بردن سطح آگاهی زنان با برگزاری کارگاه های اجباری، آموزش از سنین ابتدایی به صورت جهت دار، معضل طلاق و ایجاد مشکلات روانی و تنوع قومیتی در استان تاکید شد.

علاوه بر این فرهنگ سازی برای ورزش قهرمانی و همگانی بانوان با کمک شهرداری و اداره کل ورزش و جوانان و ورزش های محله دار در راستای کاهش بیماری مانند فشار خون و دیابت به علت کاهش فعالیت زنان در ورزش و در خانواده مورد تاکید قرار گرفت.

تقویت نهاد خانواده و جایگاه زن در آن و در صحنه های اجتماعی و استیفای حقوق شرعی و قانونی بانوان در همه عرصه ها و توجه به نقش سازنده آنها و تقویت نقش زنان در جامعه و توسعه فرصت ها و گسترش سطوح مشارکت آنها در کشور و همچنین با تکیه بر محورهای (تحکیم خانواده ،پیشگیری از آسیب های اجتماعی توسعه سلامت، اوقات فراغت توسعه و ساماندهی امور اقتصادی و معیشتی ارتقای توانمندی های زنان مدیر و نخبه، بازنگری قوانین و مقررات، اصلاح ساختار اداری و تشکیلاتی زنان و خانواده) از دیگر مطالب مطرح شده بود.

پایین بودن نرخ مشارکت اقتصادی زنان علیرغم افزایش نرخ دسترسی آنان به خدمات آموزشی باعث ایجاد دوگانگی منزلتی، عدم بازدهی مناسب منابع انسانی و هدر رفتن سرمایه گذاری های انجام شده بر روی نیروی انسانی زنان شده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار