شهردار ارومیه تاکید کرد:

لزوم مشارکت شهروندان در تامین هزینه های زندگی شهری

ارومیه (پانا) - شهردار ارومیه بر لزوم مشارکت شهروندان در تامین هزینه های زندگی شهری تاکید کرد.

کد مطلب: ۸۲۸۵۸۲
لینک کوتاه کپی شد
لزوم مشارکت شهروندان در تامین هزینه های زندگی شهری

محمد حضرت پور، شهردار ارومیه با اشاره به اینکه شهروندان در اداره کرد شهر نقش دارند و مشارکت آنها در تامین درآمدها برای داشتن شهری زیبا و آباد بسیار مهم است، ابراز کرد: مشارکت مردم در تامین هزینه شهری چون پرداخت مبالغی از بابت جمع آوری پسماندهای شهری، که در این خصوص فیشهایی به صورت تجمیع شده برای پرداخت به منازل ارسال می شود .

حضرت پور با بیان اینکه درآمدهای شهری ارومیه از قبیل عوارض در سال گذشته تنها 6 میلیارد تومان بود، بیان کرد: از شهروندان درخواست می کنیم که دست شهرداری را در تحقق این امر مهم بگیرند تا شهرداری در ارائه خدمات خود به مردم با مشکل مواجه نشود.

وی با اعلام خبرآغاز توزیع فیشهای عوارض نوسازی و پسماند از 5 تیر ماه سال جاری به منازل شهروندان بیان کرد: این فیش ها تجمیع شده جهت پرداخت عوارض بر اساس قیمت منطقه به صورت پرداخت های سه ماه به منازل شهروندان ارسال می شود.

شهردار ارومیه افزود: در حال حاضر بیشتر درامدهای شهرداری از ماده 100 و عوارض نوسازی حاصل می شود و در این بین درامدهای حاصله از پروانه های ساختمانی بسیار کم رنگ شده است .

وی به تاخیر 3 ماهه درپرداخت های حقوق کارمندان شهرداری اشاره کرد و گفت: درامدهای شهرداری بسیار پایین امده است بطوریکه که درآمدهای حاصله از 5 منطقه شهری روزانه به 50 میلیون تومان رسیده است و در حال حاضر 7 میلیارد تومان در پرداخت حقوق طی هر ماه کسری داریم که در این بین نقش مشارکت مردم در تامین درآمدها از قبیل پرداخت عوارض بیش از پیش احساس می شود.

شهردار ارومیه با اشاره به ایجاد درامدهای پایدار چون سرمایه گذاری، بیان کرد: در حال حاضر چند پروژه سرمایه گذاری درشهر ارومیه در دست اجرا است که درامدهای حاصل از آن در سالهای آینده به ثمر خواهد نشست و باعث رونق اقتصادی شهر خواهد شد.

وی در پایان با انتقاد از توزیع مالیات ارزش افزوده شهرارومیه به شهرهای دیگر ، بیان کرد: کل درامدهای شهرداری از قبل مالیات ارزش افزوده برای شهرداری ارومیه در سال های گذشته بسیار پایین بوده است در حالی که برای شهر تهران رقم بسیار بالایی اختصاص می یابد که این یک ناعدالتی در توزیع است، هر چند اخیرا بر توزیع مالیات ارزش افزوده بر اساس سرانه جمیعت تصمیماتی اتخاذ شده است .

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار