آب در پشت سدهای سیستان و بلوچستان 37 درصد کاهش یافته است

زاهدان(پانا)- معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری سیستان و بلوچستان با بیان اینکه ذخیره آب در پشت سدهای این استان امسال نسبت به مدت مشابه پارسال 37 درصد کاهش یافته است، گفت: تدابیر لازم برای تامین آب مردم اندیشه شده است.

کد مطلب: ۸۲۸۵۵۸
لینک کوتاه کپی شد
آب در پشت سدهای سیستان و بلوچستان 37 درصد کاهش یافته است

باقر کرد روز یکشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار کرد: هم اینک 1967 میلیون متر مکعب آب در پشت هفت سد مخزنی سیستان و بلوچستان ذخیره شده است.
وی با بیان اینکه وضع بارش در کشور در سال‌های اخیر ناچیز بوده است، گفت: در سیستان و بلوچستان با توجه به تجمیع خشکسالی 18 ساله این کمبود محسوس تر است.
وی افزود: کاهش آب در پشت سدهای سیستان و بلوچستان به این معنی نیست که در تامین آب مورد نیاز مردم ناتوان هستیم بلکه تدایبر لازم در این زمینه اندیشیده و دولت برنامه های تامین آب را در مدل‌های متفاوت و ممکن پیش بینی کرده است.
وی بر لزوم فرهنگ سازی و صرفه‌جویی آب از سوی مردم تاکید کرد.
وی اجرای طرح انتقال آب با لوله به 46 هزار هکتار از دشت سیستان و آبیاری نوین را از جمله طرح های مهم در سیستان و بلوچستان برای جلوگیری از هدررفت آب در بخش کشاورزی استان ذکرکرد.
معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری سیستان و بلوچستان با اشاره به برنامه‌های آب منطقه‌ای استان در حوزه آب گفت: افزون بر 18 برنامه تامین آب مطالعه شده از شمال و جنوب استان وجود دارد که برخی در دست اقدام است.
کرد افزود: شرکت آب منطقه ای سیستان و بلوچستان برای تامین آب آشامیدنی مردم گام را فراتر گذاشته و از طریق آب‌های موجود زیرزمینی اقداماتی را انجام داده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار