استاندار خوزستان:

فاز نخست پل نهم اهواز تا پایان امسال به بهره برداری می رسد

اهواز (پانا) - استاندار خوزستان از بهره برداری فاز نخست پل نهم اهواز تا پایان امسال خبرداد.

کد مطلب: ۸۲۸۵۴۹
لینک کوتاه کپی شد
فاز نخست پل نهم اهواز تا پایان امسال به بهره برداری می رسد

غلامرضا شریعتی در جریان بازدید از پروژه پل نهم اهواز با بیان اینکه کار ساخت ضلع شرقی این پل در حال پایان است، اظهار کرد: کار ساخت ضلع غربی پل به دلیل وجود معارض با ممانعت هایی مواجه است که برای حل این مشکل دو کمیته با محوریت ثبت اسناد و محوریت معاونت عمرانی برای برای تملک اراضی، جایگزینی، دادن زمین معوض و یا پرداخت هزینه به مالکان تشکیل شده است.

وی با بیان اینکه این کمیته ها تا یک ماه آینده راهکارهای لازم را ارائه داده و طبق این راهکارها اقداماتی صورت می گیرد، افزود: در صورت حل مشکل معارض، فاز نخست پل نهم اهواز تا پایان سال ۹۷ مورد بهره برداری قرار می گیرد.

استاندار خوزستان بیان کرد: دستور ابلاغ مناقصه ساخت فاز دوم پل نهم به سازمان برنامه و بودجه استان داده شده که امیدواریم تا دو ماه آینده وضعیت آن تعیین تکلیف و پیمانکار مشخص شود تا در سال ۹۸ نیز شاهد بهره برداری از این فاز باشیم.

شریعتی اظهار کرد: با احداث کامل این که پل نهم در ادامه مسیر ساحلی اهواز قرار دارد، شاهد کاهش ترافیک و ارتقاء و توسعه منطقه خواهیم بود.

همچنین در این بازدید دستیار ویژه استاندار خوزستان در امور عمرانی اظهار کرد: پل نهم اهواز سال های زیادی به دلیل وجود معارض در مرحله ساخت عرشه باقی مانده بود که با اراده استاندار خوزستان و تأمین اعتبار مورد نیاز، طی دوماه گذشته در ضلع شرقی ۹ هزار متر مربع قالب بندی و ۸ هزار مترمکعب بتن ریزی صورت گرفت.

پیمان کاظمی نژاد، بیان کرد: درصد پیشرفت ضلع شرقی پل از ۱۰ درصد به ۸۰ رسیده است و کار ساخت این ضلع با تأمین اعتبار تا یک ماه آینده به پایان خواهد رسید.

وی پیشرفت جاده دسترسی به پل نهم ۸۵ درصد عنوان کرد و افزود: تنها در ضلع شرقی امکان انجام کار وجود دارد و در ضلع غربی به دلیل وچود معارض این امکان فعلا موجود نیست. در جلسه امروز امکان تعیین شرایط تملکی ضلع غربی مورد بررسی قرار گرفت که امیدواریم با راهکارهای ارائه شده از سوی استاندار خوزستان، تا دوماه آینده مشکل تملک این ضلع نیز رفع و عملیات اجرایی با شدت ادامه پیدا کند.

کاظمی نژاد گفت: فاز دوم این پل با دستور استاندار به سازمان برنامه و بودجه استان به زودی به مناقصه خواهد رفت که پس از انجام مناقصه عملیات اجرای آن آغاز خواهد شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار