معاون نظارت شورای شهر تهران تأکید کرد

لزوم بازگشایی پیاده‌راه ١٧ شهریور

تهران (پانا) - معاون نظارت شورای شهر تهران بر لزوم بازگشایی پیاده راه١٧ شهریور تاکید کرد.

کد مطلب: ۸۲۸۵۴۸
لینک کوتاه کپی شد
لزوم بازگشایی پیاده‌راه ١٧ شهریور

افشین حبیب‌زاده در چهل و هشتمین جلسه کمیسیون عمران، حمل و نقل و ترافیک که با حضور پورسید آقایی معاون حمل ونقل وترافیک و یزدانی معاون خدمات شهری شهرداری تهران با موضوع نحوه بازگشایی پیاده روی خیابان ۱۷ شهریور برگزار شد، گفت: شش ماه است که این مساله در شورای پنجم در حال بررسی است. روزهای اول که نظرات کارشناسان را در یافت می‌کردیم مشخص شد که کارشناسان شهرداری و راهنمایی و رانندگی با بازگشایی کامل آن مخالفت دارند.

نایب رییس کمیسیون عمران، حمل و نقل و ترافیک شورای اسلامی شهر تهران، به مشکلات رخ داده برای ساکنین و کسبه خیابان ۱۷ شهریور و درخواست‌های آنان برای بازگشایی هرچه سریع‌تر این معبر اشاره کرد و افزود: در گذشته این محله پر رونق بود اما امروز کمترین رونق را داشته و با آسیب‌های اجتماعی زیادی مواجه است. ما باید خودمان را جای افرادی که در آنجا سکونت یا اشتغال دارند در نظر بگیریم تا به آنچه حق و عدالت است، برسیم.

رییس کمیته نظارت شورای اسلامی شهر تهران خاطرنشان کرد: از کارشناسانی که در دوره قبل دست‌اندکار این پروژه بودند سوال می‌پرسیدم می‌گفتند که آنها هم مخالف بودند اما اسم شخصی را می‌آوردند که تنها او بر اجرای این پروژه پا فشاری می‌کرده است.

وی افزود: بیشتر علاقه داشتیم کسانی که در ایجاد این مشکلات مسئولیت داشتند حضور پیدا می‌کردند اما متاسفانه آنها تصمیم گرفته‌ و رفته‌اند و اکنون هم مسئولیت را برعهده نمی‌گیرند و اگر هم بیایند حرفی ندارند.

حبیب‌زاده با تاکید براینکه اجرای پیاده‌روسازی خیابان ۱۷ شهریور کسبه و ساکنان ان محله را با مشکلات اساسی مواجه کرده است، اظهار کرد: ساکنین این محل امروز که از خانه خود خارج می‌شوند باید با صحنه هایی روبرو شوند که تحمل آن بسیار سخت است .

نایب رییس کمیسیون عمران، حمل و نقل و ترافیک شورای اسلامی شهر تهران خطاب به معاونین شهردار تهران گفت: ما و شما که مسئولیت بر عهده داریم باید وجدان خود را قاضی کنیم و ببینیم که ایا با تصمیماتی که درباره خیابان ۱۷ شهریور خواهیم گرفت مشکلات این محل حل می‌شود یا خیر. اگر مشکل را حل نمی‌کند برویم فکر اساسی‌تری کنیم. اگر همان چند سال پیش این طرح اجرایی نمی‌شد اما مشکلات ترافیکی ما را مجبور می‌کرد که کاری را انجام دهیم، قطعا چنین تصمیمی نمی‌گرفتیم. متاسفانه در زمان تصمیم‌گیری به هیچ چیزی فکر نشده است.

رییس کمیته نظارت شورای اسلامی شهر تهران با تاکید براینکه شورای پنجم عزم حل مشکل کسبه و ساکنان خیابان ۱۷شهریور را دارد،گفت: در گذشته چندین بار با اقای نجفی در این ارتباط صحبت و ایشان گفت که درست است برای اجرای این پروژه هزینه زیادی شده است اما چاره‌ای جز بازگشایی آن نداریم.

وی ادامه داد: درخواست من از پورسیدآقایی رییس سازمان حمل و نقل و ترافیک، یزدانی معاون خدمات شهری و مسئولان راهنمایی و رانندگی این است که به این موضوع بگونه‌ای نگاه کنیم تا مشکلات سکنه و کسبه این محل مرتفع شود.

حبیب‌زاده در بخش دیگری از این نشست در مورد علت افزایش آسیب‌های اجتماعی پس از اجرا شدن پیاده‌رو سازی خیابان ۱۷ شهریور گفت: پس از اجرایی شدن این پروژه، ارزش‌ واحدهای مسکونی این محله پایین آمده و بسیاری خانه‌های خود را فروخته و یا اجاره داده‌اند. از این‌رو منطقه مسکونی این محله به مناطق خاصی از جمله تجمع معتادان تبدیل شده که به گفته ساکنین بعضا خانه‌های این منطقه را به صورت ساعتی در اختیار معتادان قرار می‌دهند.

حبیب‌زاده در پایان گفت: پیشنهاد من این است که بازگشایی پیاده‌رو خیابان ۱۷ شهریور را به چند فاز تقسیم کنیم. در فاز اول مسیر را برای حمل‌ونقل عمومی اتوبوس و تاکسی فراهم کنیم و بعد با بررسی بازخورد اجرای این فاز، تصمیم بگیریم که اجرای فاز دوم برای بازگشایی کامل به چه صورت باشد. بنظرم اگر از الان بخواهیم این پروژه به صورت کامل بازگشایی شود، شاید اجرای آن به ۱۰ سال آینده هم نرسد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار