مدیرعامل آبفای مازندران هشدار داد:

شوری آب‌های زیرزمینی در پی افزایش چاه‌های غیرمجاز

مدیر عامل آبفای شهری مازندران گفت: «در پی کمبود آب زراعی، رشد روزافزون چاه‌های غیرمجاز باعث شوری آب چاه‌ها خواهد شد.»

کد مطلب: ۸۲۸۵۳۹
لینک کوتاه کپی شد
شوری آب‌های زیرزمینی در پی افزایش چاه‌های غیرمجاز

بیح الله ذاکری امروز در نشست خبری مدیران عامل صنعت آب استان مازندران که در استانداری برگزار شد، با اشاره به یک میلیون و ۹۵۴ هزار و ۸۴۱ نفر جمعیت شهری معادل ۶۲ درصد، ۳۲۲ هزار و ۴۴۹ نفر جمعیت روستایی معادل ۱۰ درصد، ۳۳۸ هزار و ۳۵۰ نفر جمعیت توریست معادل ۱۱ درصد و ۵۵۳ هزار و ۷۷۴ نفر جمعیت غیردائم معادل ۱۷ درصد گفت: کل جمعیت تحت پوشش شهری، روستایی، توریست و دائم سه میلیون و ۱۶۹ هزار و ۴۰۵ نفر است.

وی تعداد شهرهای تحت پوشش را ۵۸ شهر اعلام کرد و افزود: ۲۲۸.۳ میلیون مترمکعب در سال ظرفیت استحصالی از آب‌های زیرزمینی، ۳۹.۴ میلیون مترمکعب در سال ظرفیت استحصالی از آب‌های سطحی(سد) و کل ظرفیت استحصالی منابع تأمین ۳.۲ میلیون مترمکعب در سال است.

مدیر عامل آبفای شهری مازندران میزان کمبود آب را ۳۱ میلیون مترمکعب در سال اعلام کرد.

وی ،حفر ۱۷ حلقه چاه برای جبران کمبود آب شرب در استان به میزان ۶۷۷ لیتر در ثانیه را از جمله برنامه‌های اضطراری شرکت آبفا در سال ۹۷ برشمرد و گفت: همچنین برای افزایش ارتقای کیفی آب شرب استان به میزان ۹۰۰ لیتر در ثانیه، ۹ دستگاه سیستم‌ حذف آهن و منگنز نصب شده است.

وی افزود: هر چه به سمت غرب مازندران پیش رویم، میزان آهن و‌منگنز موجود در آب افزوده می‌شود و باید آب را به حد مطلوب رساند که بار مالی نیز دارد.

ذاکری با اشاره به احداث ۴۰ کیلومتر خط انتقال برای افزایش ظرفیت انتقال آب به میزان یک‌هزار و ۶۷۷ لیتر در ثانیه، افزود: برای جبران کمبود ذخیره آب به میزان ۱۰ هزار مترمکعب، یک باب مخزن ذخیره احداث شده است.

او ساخت و یا مهندسی مجدد پنج باب ایستگاه پمپاژ برای افزایش فشار شبکه آب در شبکه توزیع را از دیگر برنامه‌های اضطراری آبفای استان برشمرد و تصریح کرد: برای کاهش هدررفت سالانه، ۱۷۵ کیلومتر شبکه اصلاح شده است.

مدیر عامل آبفای شهری مازندران ،حفر ۱۷ حلقه چاه برای جبران کمبود آب شرب در استان به میزان ۶۷۷ لیتر در ثانیه را از جمله برنامه‌های اضطراری شرکت آبفا در سال ۹۷ برشمرد .

مدیر عامل آبفای شهری مازندران گفت: امسال از دو میلیارد و ۷۵۴ میلیون مترمکعب آب زراعی میزان مورد نیاز استان، حدود ۷۰۰ میلیون مترمکعب کمبود آب داریم که با توجه به رشد روزافزون چاه‌های غیرمجاز، شوری چاه‌ها را در پی خواهد داشت.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار