فعالیت 40 رشته صنایع دستی در یزد

یزد (پانا) - مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری یزد از فعالیت 40 رشته صنایع دستی در یزد خبر داد.

کد مطلب: ۸۲۸۵۲۱
لینک کوتاه کپی شد
فعالیت 40 رشته صنایع دستی در یزد

سیدمصطفی فاطمی با اشاره به رشته های فعال صنایع دستی در استان یزد اظهار داشت: در استان یزد بیش از 40 رشته فعال صنایع دستی داریم که برخی از این رشته ها فعالیت بیشتری دارند.

وی اصلی ترین رشته های صنایع دستی را زیورالات سنتی، سفال و سرامیک، زیلوبافی، حصیر بافی، کاشی معرق، کاشی هفت رنگ، منبت و معرق، گیوه بافی، زنجیر سازی، مسگری و نساجی سنتی شامل دارایی، احرامی و کار بافی نام برد.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری یزد با اشاره به برنامه های این اداره کل در خصوص توسعه صنایع دستی استان افزود: اشتغال به هنرهای سنتی و صنایع دستی می تواند راهگشای مسئله اشتغال جوانان باشد و یکی از راه های ایجاد اشتغال در این حوزه افزایش فروش و گسترش حجم بازار صنایع دستی است.

وی تصریح کرد: بر همین اساس این اداره کل برنامه ایجاد کارگاه های صنایع دستی در مسیرهای مهم گردشگری را در دستور کار دارد که با جدیت دنبال می کند.

فاطمی عنوان کرد: در همین راستا یکی از فعالیت های سال جاری که در ذیل پروژه توسعه اقتصادی مطرح گردیده ایجاد بازارچه های صنایع دستی در مرکز استان و شهرستان های دارای قابلیت گردشگری است که این مهم با همکاری سازمان مدیریت و برنامه ریزی و شهرداری ها صورت پذیرفته است.

وی همچنین با اشاره به اشتغالزایی صنایع دستی در استان بیان داشت: در حال حاضر بیش از 3 هزار نفر در استان در این عرصه فعالیت دارند که با توسعه صنایع دستی این میزان قطعا افزایش خواهد داشت.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری یزد همچنین با ارزیابی وضعیت بازار و استقبال عمومی از صنایع دستی اظهار داشت: اکثر تولیدات صنایع دستی نشأت گرفته از سنت ها و باورهای اصیل ایرانی و بومی منطقه است بنابراین از طرف گردشگران داخلی و خارجی مورد استقبال قرار گرفته به خصوص گردشگران خارجی به عنوان سوغات و به صورت کالای همراه مسافر از هنرمندان خریداری می کنند.

وی همچنین پیرامون صادرات تولیدات صنایع دستی و ارزآوری برای استان افزود: صادرات رسمی صنایع دستی از مبادی گمرکی در سال گذشته بیش از 25 میلیون دلار برای استان ارز آوری داشته است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار