معاونت پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش البرز:

نمایش دستاوردهای دانش آموزان در کانون های استان البرز

کرج (پانا) - معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش البرز گفت: یک هزار دستاورد آموزشی، علمی، ورزشی و حرفه ای دانش آموزان فعال در کانون های فرهنگی –تربیتی این استان با رویکرد ترویج کارآفرینی و مهارتی برای غنی سازی اوقات فراغت به نمایش درآمد.

کد مطلب: ۸۲۸۴۹۲
لینک کوتاه کپی شد
نمایش دستاوردهای دانش آموزان در کانون های استان البرز

مسعود مهران نیا با اعلام این خبر افزود: این نمایشگاه با مشارکت دانش آموزان و مربیان فعال در کانون های فرهنگی - تربیتی البرز در کانون فرهنگی تربیتی شهید محمد حسین فهمیده کرج برپا شد.

وی بیان داشت: در این نمایشگاه دستاوردهای کانون های فرهنگی - تربیتی البرز در قالب طراحی، خیاطی، گلدوزی، نقاشی روی پارچه، تابلو، رباتیک ، منتبت کاری، بافت، گیاهان گلخانه ای، عرقیات ، نقاشی پرچم ایران، عروسک سازی ، زیور آلات ، ظروف سفالی ، سرامیک و شیشه ای، کیف و کفش دست دوز با چیدمانی زیبا و دیدنی به مدت دو روز در کانون شهید فهمیده کرج در معرض دید عموم گذاشته شده است.

مهران نیا اظهار داشت: این نمایشگاه با هدف به نمایش گذاشتن فعالیت ها و دستاوردهای آموزشی - مهارتی کانون ها ی فرهنگی تربیتی ، ایجاد انگیزه و تقویت سطح مشارکت خانواده ها با کانون ها در این استان با نگاه بومی - محلی اجرایی شده است.

معاون پرورشی و فرهنگی البرز در ادامه گفت: در این نمایشگاه ه آثار دانش آموزان فعال در کانون های فرهنگی - تربیتی استان البرز در 8 غرفه به نمایش در آمد تا خانواده ها با برنامه ها ، توانمندی های دانش آموزان و خدمات کانون ها، تاریخچه ، آداب و رسوم ، صنایع دستی ، غذا های محلی و مناطق گردشگری مختلف ایران کوچک آشنایی لازم را پیدا کنند.

وی تصریح کرد: در این نمایشگاه دست ساخته ها و هنرهای دانش آموزان و مربیان آموزشی کانون های فرهنگی - تربیتی البرز با رویکرد کارآفرینی و خلاقیت پروری به نمایش گذاشته شده است.

مهران نیا اضافه کرد: برگزاری این نمایشگاه بستری برای شناخت خلاقیت ها و ابتکارات کانون های فرهنگی - تربیتی در زمینه تولیدات کانونی، ایجاد انگیزه در میان دانش آموزان و تبادل تجربیات کانون ها در استان است.

وی خاطر نشان کرد: کانون های فرهنگی - تربیتی علاوه بر کار آموزشی، رسالت مهم آموزش مهارت زندگی کردن به کودکان را نیز برعهده دارد.

معاون پرورشی و فرهنگی البرز تصریح کرد: تلاش بر این است تا کودکان و نوجوانان در اوقات فراغت اقدام به فراگیری مشاغل مختلف در حوزه های هنری، تولیدات کشاورزی ، دامی و صنایع دستی و غذایی کنند.

مهران نیا تاکید کرد: در این نمایشگاه نمونه ای از دست ساخته های دانش آموزان استان با هدف ایجاد انگیزه و کسب درآمد در تلفیقی از هنر و قلم به نمایش در آمده است.

استان البرز 12 کانون فرهنگی-تربیتی در نواحی و مناطق هشتگانه آموزش و پرورش دارد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار