22 مرکز سلامت در کلانشهر تبریز راه اندازی شده است

تبریز (پانا)- رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی تبریز گفت: تا به امروز 22 خانه سلامت در آن احداث کرده ایم که امیدواریم با مساعدت شورا و شهرداری تبریز 10 مرکز دیگر نیز در این کلانشهر افتتاح شود.

کد مطلب: ۸۲۸۴۴۹
لینک کوتاه کپی شد
22 مرکز سلامت در کلانشهر تبریز راه اندازی شده است

محمدحسین صومی صبح امروز در جلسه شورای شهر تبریز با بیان این مطلب اظهار کرد: بنده در آذرماه سال ۹۲ دانشگاه علوم پزشکی را با ۱۹۶ میلیارد تومان کسری تحویل گرفتیم که در این میان از بیمه ها نیز طلب زیادی داشتیم.

وی افزود: امروز این تراز را به مثبت ۱۰۰ میلیارد تومان رسانده ایم که در این سال ها یک هزار میلیارد تومان پروژه اجرا کرده ایم.

صومی در ادامه از راه اندازی 22 مرکز سلامت در این کلانشهر خبر داد و گفت: فقیرترین شهر از لحاظ سرانه خانه های سلامت، تبریز بوده است که تا به امروز 22 خانه سلامت در آن احداث کرده ایم که امیدواریم با مساعدت شورا و شهرداری تبریز 10 مرکز دیگر نیز در این کلانشهر افتتاح شود.

وی در ادامه افزود: فعالیت های اساسی در راستای بهبود وضعیت درمانی در تمامی زمینه ها و ارائه خدمات بهینه به شهروندان به ویژه در ارتباط با پیوند اعضای بدن و راه اندازی مرکز پیوند صورت گرفته است که به لحاظ پوشش خدمات دیالیز از استاندارد های دنیا بالاتر هستیم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز از 12 عمل جراحی پیوند عضو در سال جاری خبر داد و گفت: امسال هشت پیوند کلیه، سه پیوند کبد و یک پیوند قلب صورت گرفته که این عمل ها موفقیت آمیز بوده است.

وی همچنین ادامه داد: در پیوند اعضا، پیوند قرنیه از سال های گذشته جریان داشته و مشکلی از این بابت وجود ندارد. پیوند کلیه نیز در حال گسترش است و پیوند مغز استخوان نیز تا امروز ۶۰ مورد در تبریز اتفاق افتاده است. همچنین در پیوند کبد نیز دچار مشکل بودیم ولی خوشبختانه امروز از این مشکلات عبور کرده ایم. اولین بیمار پیوند قلب تبریز نیز دیروز از بیمارستان مرخص شده است.

صومی در ادامه ه خرید 115 آمبولانس جدید برای کلانشهر تبریز خبر داد و گفت: با اعتباری افزون بر 56 میلیارد تومان این تعداد آمبولانس برای تبریز خریداری شده است؛ البته هنوز درباره تجهیزات، با مشکلات متعدد مواجه هستیم که نیاز دارد همه نهادها از جمله شورای شهر و شهرداری ما را مساعدت کنند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار