در گفت و گو با پانا/

آمادگی 2351 کلاس درس و 38 پایگاه برای اسکان میهمانان فرهنگی در آذربایجان شرقی

آغاز پذیرش اسکان گردشگران فرهنگی از ۲۳ خرداد ماه

تبریز (پانا)- رئیس اداره تعاون و امور رفاهی آموزش و پرورش آذربایجان شرقی از آمادگی  270 مدرسه با 2 هزار و 351 کلاس درس و 38 پایگاه  در استان برای  اسکان میهمانان فرهنگی در تابستان امسال خبر داد.

کد مطلب: ۸۲۸۴۳۸
لینک کوتاه کپی شد
آمادگی 2351 کلاس درس و 38 پایگاه برای اسکان میهمانان فرهنگی در آذربایجان شرقی

مالک افشار در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار اظهار داشت: امسال در تعطیلات عید نوروز 50 هزار نفر در قالب 13 هزار و900 خانواده در مراکز اسکان فرهنگیان استان پذیرش شدند که با توجه به رویداد تبریز 2018 شاهد افزایش 73 درصدی بودیم.

وی ادامه داد: تبریز با پذیرش 26 هزار و 600 نفر در ایام نوروز، رتبه اول استان در اسکان گردشگران فرهنگی را داشت و جلفا با 11 هزار و 700 نفر، خداآفرین با 4 هزار و 300 نفر،کلیبر با 2 هزار و 700 نفر و بستان آباد با هزار و 200 نفردر رتبه های بعدی قرار گرفتند.

رئیس اداره تعاون و امور رفاهی آموزش و پرورش آذربایجان شرقی اضافه کرد: با توجه به این امر در تابستان امسال 18 مدرسه با 201 اتاق به مراکز اسکان اضافه شده است که برای تجهیز این اتاق ها به 500 تخته فرش، 200 دستگاه یخچال، 200 دستگاه تلویزیون و پتو و بالش به مبلغ 950 میلیون تومان نیاز است که اقدامات لازم برای این کار از محل درآمد اسکان در تابستان در حال انجام است.

افشار با بیان این که در مجموع2 هزار و 351 کلاس درس در استان برای اسکان میهمانان فرهنگی در تابستان امسال در نظر گرفته شده است، افزود: در شهر تبریز 100 مدرسه با هزار اتاق در جلفا 6 مدرسه با 60 اتاق در هادی شهر 12 مدرسه با 120 اتاق در کلیبر 10 مدرسه با 100 اتاق در بستان آباد 8 مدرسه در سراب 5 مدرسه و در مراغه 3 مدرسه آماده اسکان هستند و در سایر مناطق نیز بر اساس آمار میهمانان سال قبل، 5 تا 10 اتاق درس برای اسکان میهمانان آماده هستند.

وی با بیان این که 20 درصد کلاس های درس برای رزرو اینترنتی در نظر گرفته شده است، گفت: رزرو اینترنتی از امروز 20 خرداد ماه آغاز می شود و پذیرش نیز از 23 خرداد ماه در مدارس ابتدایی که امتحانات آنها خاتمه یافته شروع می شود و تا 25 شهریور ماه ادامه خواهد داشت.

رئیس اداره تعاون و امور رفاهی آموزش و پرورش آذربایجان شرقی بیان کرد: هزینه کلاس های سطح ویژه 280 هزار ریال، سطح الف 245 هزار و 500 ریال و سطح ب 180 هزار ریال خواهد بود.

افشار گفت: اکیپ های نظارتی آموزش و پرورش استان قبل، حین و بعد از اتمام اسکان فرهنگیان به صورت سرزده از مراکز اسکان فرهنگیان در تبریز و مناطق بازدید خواهند کرد و میهمانان در صورت وقوع هر نوع مشکلی می توانند با ادارات بازرسی، حراست و رفاه آموزش و پرورش استان که شماره تماس آن ها در مراکز اسکان نصب شده است، تماس بگیرند.

وی در خصوص خدمات ویژه به میهمانان فرهنگی که به استان سفر می کنند، گفت: گردشگرانی فرهنگی که 4 شب در تبریز اقامت داشته باشند شب پنجم را می توانند رایگان اسکان یابند و همچنین در صورت بروز هر نوع حادثه هزینه بیمارستان را پرداخت می کنیم و کسانی که بار سوم به تبریز سفر کرده اند و اسامی آن ها در سایت وجود دارد یک وعده غذا میهمان باشگاه فرهنگیان استان خواهند بود و توزیع سیم کارت رایگان ایرانسل بین میهمانان و اسباب بازی بین فرزندان آن ها از دیگر برنامه های ما خواهد بود.

رئیس اداره تعاون و امور رفاهی آموزش و پرورش آذربایجان شرقی اضافه کرد: نرم افزار آدرس یاب مدارس و مراکز پذیرش و مکان های تفریحی و دیدنی شهر تبریز برای رفاه حال بیشتر مسافران فرهنگی طراحی شده است و همچنین میهمانان می توانند به صورت آنلاین نظرات خود را از این طریق ارسال کنند.

افشار تصریح کرد: علاوه بر مدارس، خانه های معلم استان از جمله در شهرهای تبریز،اهر، مراغه، سراب، هریس، عجب شیر، شبستر، کلیبر، عشایر، خداآفرین، بستان آباد، بناب، جلفا و مرند و باشگاه فرهنگیان استان نیز با تمامی امکانات از هم اکنون آماده پذیرش اسکان میهمانان فرهنگی هستند و 30 درصد اتاق های این مراکز نیز برای رزرو اینترنتی در نظر گرفته شده است.

آدرس ستادهای اسکان فرهنگیان تبریز :

دروازه تهران، بعدازسه راهی ولی عصر، کوچه کریم خان، دبستان شهید مدرس

جاده ایل گلی، نبش غربی فلکه امام رضا (ع )، مدرسه سالار شهیدان تلفن

خیابان امام، روبروی سیلو، دبیرستان آزادی

پایگاه دایمی اسکان فرهنگیان استان واقع در خیابان ارتش

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار