هنرمندان روستایی و شهری استان شناخت کافی و مناسب از بازار فروش ندارند

زاهدان(پانا)- مدیر گردشگری منطقه آزاد چابهار در جنوب سیستان و بلوچستان گفت: هنرمندان روستایی و شهری سیستان و بلوچستان شناخت کافی و مناسب از بازار فروش و عرضه محصولات تهیه شده را ندارند و صنایع دستی اصیل خود را با کمترین قیمت به فروش می رسانند.

کد مطلب: ۸۲۸۳۹۴
لینک کوتاه کپی شد
هنرمندان روستایی و شهری استان شناخت کافی و مناسب از بازار فروش ندارند

طاهره شهرکی اظهار داشت: صنایع دستی زنان، مردان بلوچ و سیستانی در کشور و خارج از مرزها طرفدران زیادی دارد.

وی افزود: متاسفانه به دلیل آشنا نبودن صنعتگران و سازندگان صنایع دستی برای فروش و عرضه محصولات خود سبب شده تا این قشر درآمد چندانی نداشته باشد.

وی بیان کرد: سازمان منطقه آزاد چابهار از سال گذشته در کنار حمایت های ورزشکاران، هنرمندان و دیگر قشرها طرح حمایت از صنعتگران سیستان و بلوچستان را در برنامه خود قرار داده است تا بتواند علاوه بر ایجاد زمینه برای فروش محصولات، آموزش های لازم را به آنان بدهد.

وی تصریح کرد: راه ‌اندازی و ساماندهی کارگاه ‌های تولیدی و فروش صنایع دستی در محدوده این منطقه سبب شده تا زمینه اشتغال 122 نفر فراهم شود.

مدیر گردشگری منطقه آزاد چابهار از جمله مشکلات تولیدکنندگان صنایع دستی را تبلیغات کم رسانه ای به ویژه تلویزیونی، نبود جای مناسب برای فروش محصولات و نبود آموزش صحیح و بروز رسانی صنایع دستی تولیدی و نشناختن نیازهای بازار عنوان کرد و افزود: حضور دلالان یکی از مشکلات هنرمندان است که صنایع دستی آنان با قیمت اندک خرید و فروش می شود.

شهرکی پرداخت یکسال بیمه هنرمندان، راه ‌اندازی، تجهیز و ساماندهی 19 کارگاه تولیدی صنایع‌ دستی نظیر سوزن‌ دوزی بلوچی، چرم‌ دوزی، سفالگری، لباس محلی، کیف و معرق صدف، صدور 177 گواهی مهارتی، راه اندازی نخستین نمایشگاه و فروشگاه عرضه صنایع دستی، ساماندهی و شناسنامه ‌دار کردن و راه‌ اندازی کارگاه‌ های تولیدی را از جمله کارهای منطقه آزاد برای حمایت از هنرمندان صنایع دستی عنوان کرد.

خبرنگار دانش آموز / مبین جلال کمالی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار