حسین انصاری‌راد*

هتاکی ممنوع آشتی ملی ضروری است

این روزها گاهی شاهد اقدامات تاسف برانگیزی هستیم که زبان انسان از توصیف کراهت و قباحت آن قاصر است؛ نظیر آنچه در حاشیه راهپیمایی روز قدس پیرامون دکتر صالحی رئیس انرژی اتمی رخ داد که با توهین به وی از جانب چند تن از افراد موسوم به تندروها و زیر پا گذاشتن اخلاق و قانون از جانب این افراد همراه بود.

کد مطلب: ۸۲۸۳۶۶
لینک کوتاه کپی شد

متاسفانه چنین رخدادهایی محدود به رویداد اخیر نبوده و بارها در اشکال گوناگونی چون برهم زدن مراسم‌ و جلسات مختلف و سخنرانی‌ها و همچنین هجمه به اشخاص شناخته شده و برخی از بزرگان جلوه کرده است. در چند دهه اخیر عده‌ای در داخل کشور با تخطی از اصول اخلاقی و خروج از موازین شرعی و قانونی به خود اجازه تجاوز به حریم اشخاصی را می‌دهند که مخالف آنها می‌اندیشند.

این افراد با هجمه به افرادی که با آنها هم نظر نیستند و در جهت مصالح کشور نظری اصلاحی دارند و در چهارچوب کشور رفتار کرده و به ملت خدمت می‌کنند و هیچ تردیدی در مسلمانی و التزام آنها به قانون وجود ندارد، موجبات نا امنی جامعه را فراهم می‌آورد. عاملان چنین اقداماتی در کشور کاملا شناخته شده‌اند و با اسامی خاصی نام برده می‌شوند.

این مهاجمان به خیال اینکه از دین و نظام جمهوری اسلامی حمایت می‌کنند، اقدامات ناشایستی انجام می‌دهند که در پرتو آن بزرگ‌ترین ضربه را به ساحت دین وارد می‌کنند. هتک حرمت بزرگان و کسانی که دایره اندیشه آنها وسعتی بیش از افراد تندرو دارد، در حال گسترش است.

برخی از تندروها که پشت‌گرمی مطمئنی احساس می‌کنند از هیچ اقدامی در جهت تخریب افکار اصلاح‌طلبی مضایقه نمی‌کند. این افراد گمان دارند که از نوعی امنیت نسبی برخوردارند. از این رو از هیچ محدودیتی ابایی نداشته و با خیال راحت به هتاکی خود ادامه می‌دهند. باید به این هتاکان حرمت گفت چطور ممکن است به بهانه دفاع از نظام جمهوری اسلامی، به کارگزاران آن و کسانی که دلسوزانه در راستای توسعه و پیشرفت کشور قدم برمی‌دارند توهین و برای آنها ناامنی ایجاد کرد؟ هجمه‌های این افراد فقط به توهین‌های لفظی ختم نمی‌شود.

نمونه‌های خشونت‌آمیز قابل‌توجهی رخ داده که طی آن لطمه فیزیکی به اشخاص وارد شده است؛ یعنی اعمالی خلاف شرع و اخلاق که به هیچ وجه با مصلحت جمهوری اسلامی انطباق ندارد. کسانی که با خیال مصالح نظام و کشور دست به چنین اقداماتی می‌زنند در خیال باطل بسر می‌برند. این افراد باید بدانند بزرگ‌ترین صدمات در این برهه از زمان، برآمده از چنین اقداماتی است. آن هم در شرایطی که وحدت و همدلی از اولویت‌های ضروری کشور است. ایران در شرایط کنونی نیازمند آشتی ملی است. ایران در حال حاضر با وضعیت دشواری در منطقه، تهدیدات آمریکا و اسرائیل و بی‌وفایی برخی کشورهای دوست‌نما رو‌به‌روست که وحدت و هماهنگی کشور را می‌طلبد. در چنین شرایطی بروز اقداماتی نظیر آنچه در روز قدس روی داد، موجب متلاشی شدن وحدت و به وجود آمدن آنچه خواهد شد که بایسته نیست.

منبع: آرمان

* فعال سیاسی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار