طی سالجاری صورت گرفت؛

صدور بیش از یک میلیون دلار کالا از گمرک مهاباد

ارومیه (پانا)- رئیس گمرک شهرستان مهاباد گفت: بیش از یک میلیون دلار کالا امسال از گمرک شهرستان مهاباد صادر شده است.

کد مطلب: ۸۲۸۳۴۶
لینک کوتاه کپی شد
صدور بیش از یک میلیون دلار کالا از گمرک مهاباد

احمد احمدی رئیس گمرک شهرستان مهاباد با اشاره به آمار صادرات از این گمرک در سالجاری افزود: از ابتدای امسال تاکنون حدود ۸۴ فقره انواع کالا به ارزش یک میلیون و ۴۰۰ دلار از گمرک این شهرستان صادر شده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته، ۵۰ درصد کاهش داشته است.

وی با بیان اینکه بیشترین کالاهای صادراتی شامل فرش ماشینی، سیمان و خوراک طیور بوده است افزود: این کالاها بیشتر به کشورهای عراق، ترکیه و جمهوری آذربایجان صادر شده است.

رئیس گمرک مهاباد تصریح کرد: امسال همچنین ۷۳ پرونده قاچاق کالا به ارزش بیش از شش میلیارد و ۲۰۹ میلیون ریال در این گمرک تشکیل شده که بیشترین پرونده ها مربوط به البسه، قطعات یدکی خودرو، لاستیک و خشکبار مدت بوده است.

احمدی در ادامه اضافه کرد: از ابتدای امسال تاکنون ۱۵۰ فقره پروانه خروج موقت خودرو از گمرک مهاباد صادر شده که از این تعداد ۹۶ پروانه در فروردین ماه بوده است.

وی یاد آور شد: در سال گذشته بالغ بر ۲۱ میلیون دلار کالا از گمرک مهاباد به خارج از کشور صادر شد که بیشتر این کالاها فرش ماشینی، سیمان و آبگرمکن بود.

گمرک مهاباد متصل به سامانه امورگمرکی کشوراست، دراین سامانه صادرکنندگان بدون مراجعه حضوری به گمرک می توانند از طریق اینترنت رویه های صادراتی و یا وارداتی خود را انجام دهند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار