استاندار کردستان:

اعتبارات طرح اشتغال پایدار روستایى باید تا پایان تیرماه جذب شود

سنندج(پانا)-استاندار کردستان خطاب به مدیران دستگاه هاى اجرایى، صندوق ها و بانک هاى عامل در پرداخت تسهیلات اشتغال پایدار روستایى تاکید کرد: سهم استان از اعتبارات اشتغال پایدار روستایى باید جذب شود.

کد مطلب: ۸۲۸۳۰۷
لینک کوتاه کپی شد
اعتبارات طرح اشتغال پایدار روستایى باید تا پایان تیرماه جذب شود

بهمن مرادنیا استاندار کردستان در جلسه کارگروه تخصصى استان با ابراز نارضایتى از عملکرد ادارات و بانک هاى عامل در زمینه پرداخت تسهیلات به طرح هاى اشتغال پایدار روستایى در کردستان، اظهار داشت: اعتبارات طرح اشتغال پایدار روستایى از محل صندوق توسعه ملى تامین مى شود بنابراین باید پرداخت ها در چارچوب تعیین شده توسط دولت، انجام شود.
وى به اهمیت ایجاد اشتغال پایدار روستایى در راستاى پیشگیرى از مهاجرت به شهرها، ایجاد حاشیه نشینى و تخلیه روستاها اشاره و خاطرنشان کرد: این طرح ها باید اشتغال ایجاد کند و ما باید در قبال آن پاسخگو باشیم.
مرادنیا ضمن یادآورى انتقاد از عملکرد بدنه کارشناسى بانک ها و دستگاه هاى اجرایى، از مدیران خواست شخصا ورود کنند تا پرداخت تسهیلات سرعت یابد.
استاندار کردستان در ادامه اظهار داشت: اجازه ندهید عده اى افراد تنگ نظر براى توسعه استان تصمیم گیرى کنند.
وى همچنین از همه فرمانداران، مدیران دستگاه ها و روساى بانک هاى استان خواست با تمام توان پاى کار باشند و اذعان داشت: باید تعارف را کنار بگذاریم چرا که بزرگترین ضربه را به استان مى زند.
استاندار کردستان در پایان ضمن تاکید مجدد بر جذب اعتبارات در موعد مقرر توسط بانک هاى عامل استان، گفت: نباید کردستان را با سایر استان هاى کشور مقایسه کنیم بلکه باید تلاش کنیم بیشتر از سهمیه خود اعتبارات جذب کنیم. وثایق تعیین شده در آیین نامه، ملاک پرداخت تسهیلات اشتغال پایدار روستایى
معاون هماهنگى امور اقتصادى و توسعه منابع استاندار کردستان، گفت: درخواست وثیقه از متقاضیان تسهیلات اشتغال پایدار روستایى باید بر مبناى آیین نامه ابلاغى از سوى دکتر ربیعى (دبیرخانه شوراى اشتغال کشور) باشد و تعاریف داخلى بانک ها در این خصوص مترود است.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانى استاندارى کردستان؛ حسین فیروزى در جلسه کارگروه تخصصى اشتغال استان، از مدیران دستگاه هاى اجرایى، روساى ٤ بانک و صندوق عامل و فرمانداران شهرستان هاى تابعه خواست دستورالعمل مربوط به طرح اشتغال پایدار روستایى را با دقت مطالعه کنند و تاکید کرد: فقط مواردى که در آیین نامه مندرج شده ملاک کار است.
وى در این خصوص افزود: در آیین نامه وثایق دقیقا مشخص شده و مطالبه بیش از آن از سوى بانک ها و همچنین مطالبه دستگاه هاى نظارتى از بانک ها خارج از چارچوب آیین نامه خلاف است.
فیروزى همچنین اظهار داشت: در چارچوب این آیین نامه، تسهیلات براى روستاها آسان گرفته شده و سخت گیرى نسبت به مردم روستایى برخلاف فرمایشات مقام معظم رهبرى است.
وى در ادامه مدیران بانک ها را موظف کرد، تا ٣٠ خرداد ماه تمامى پرونده هاى واصله تعیین تکلیف شود و از فرمانداران نیز خواست هر نوع کارشکنى یا عدم همکارى بانک ها را مستند و اعلام نمایند.
معاون استاندار پایان تیرماه را آخرین فرصت براى پرداخت تسهلات طرح هاى اشتغال پایدار روستایى عنوان کرد و همچنین خواستار تسریع در ثبت پرداخت ها در سامانه کارا شد.
وى افزود: گفته هاى امروز روساى بانک هاى عامل نویدبخش پرداخت هاى جهشى تسهیلات در هفته پیش رو است.
فیروزى در ادامه از کارگزار طرح اشتغال و دبیرخانه کارگروه اشتغال استان (اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعى) خواست با ارائه مشاوره هاى لازم به بانک ها، ادارات و منقاضیان تسهیلات، زمیته برقرارى ارتباط بهتر و تسریع در پرداخت ها را فراهم نمایند.
وى در پایان تاکید کرد: اشتغال یک مساله است که باید به درستى بررسى شود و بهترین راه حل براى آن پیدا شود در همین راستا لازم است اداره کار استان با کمک دانشگاه هاى استان و شرکت هاى مشاور، مطالعات دینامیک اشتغال استان را با دقت انجام دهند تا فرصت ها و ظرفیت هاى اشتغالزاى استان به درستى شناخته شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار