ناحیه محوری؛ تسهیل و تسریع در ارائه خدمات به شهروندان

همدان (پانا) - مدیر منطقه یک شهرداری همدان با تأکید بر اینکه ناحیه ها نقش مؤثری در توسعه شهر دارند گفت: زمانی ناحیه های مناطق شهرداری نوپا بودند و کارها با سرعت کمی انجام می شد اما هم اکنون اقدامات بسیار خوبی در این مناطق انجام می شود.

کد مطلب: ۸۲۸۲۷۸
لینک کوتاه کپی شد
ناحیه محوری؛ تسهیل و تسریع در ارائه خدمات به شهروندان

امیر فتحیان‌نسب اظهار کرد: وقتی یک منطقه به ناحیه تقسیم می‌شود به یقین کارها در این مناطق به صورت جزیی و بهتر انجام می‌شود.

مدیر منطقه یک شهرداری همدان با بیان اینکه مسؤول ناحیه یک مدیر در منطقه خود محسوب می‌شود گفت: در منطقه یک ناحیه‌ها وارد فرایند شهرسازی، نوسازی، درآمدی و... شدند و توانسته‌اند به خوبی شکل و ظاهر خود را پیدا کنند.

وی با تأکید بر اینکه ناحیه‌ها نقش مؤثری در توسعه شهر دارند بیان کرد: زمانی ناحیه‌های مناطق شهرداری نوپا بودند و کارها با سرعت کمی انجام می‌شد اما هم اکنون اقدامات بسیار خوبی در مناطق با نظارت مدیر مناطق صورت می‌گیرد

وی در پایان سخنان خود اظهار کرد: باید ارتباط نواحی با شهروندان بیشتر شود و مردم به خوبی مسؤول ناحیه خود را بشناسند.

گفتنی است سعی نواحی همواره بر این بوده که با تلاش مضاعف بتوانند در راستای رضایت هرچه بیشتر شهروندان ناحیه قدم بردارند و جواب گوی شهردار همدان باشند.

رویکرد شهرداری رعایت تکریم ارباب رجوع و توجه به کیفیت با شعار " ناحیه محوری، تسهیل و تسریع در ارائه خدمات " است.

مسؤول ناحیه یک منطقه یک شهرداری همدان نیز بیان کرد: این ناحیه با مساحت183 هکتار دارای 30هزار نفر جمعیت است که شامل محلات 101،102،103 و 104 است.

پیمان صادقی اظهار کرد: بافت مرکزی شهر و قدیمی همدان از بلوار بهادربیگی تا میدان جهاد به صورت طولی و بین خیابان‌های پاسداران، میرزاده عشقی، پیاده راه بوعلی، باباطاهر و غبار همدانی به صورت عرضی جزء ناحیه یک منطقه یک همدان محسوب می‌شوند.

وی با بیان اینکه این ناحیه خدمات مختلفی را در راستای خدمت‌رسانی به مردم بر عهده دارد بیان کرد: نیروهای خدمات شهری در آغازین ساعات روز اقدام به گشت زنی، نظافت و پاکیزگی ناحیه می‌کنند.

صادقی با اشاره به اینکه نیروهای خدمات شهری در هر قسمتی که با وسایل مازاد در سطح ناحیه مواجه شوند اقدام به جمع آوری آن می‌کنند، گفت: این امر در راستای داشتن شهری تمیز و به دور از هرگونه آلودگی انجام می‌شود.

این مسؤول با بیان اینکه این ناحیه در زمینه نظارت بر فضای سبز نیز دارای وظایف گوناگونی است بیان کرد: توجه به سالم بودن علائم راهنمایی و رانندگی در شهر، پاکیزه بودن پل‌ها و تعمیر شکستگی لوله‌های آب از جمله وظایف گروه خدمات شهری در این ناحیه است.

وی با اشاره به اینکه در بخش سیما و منظر تمامی سعی نواحی بر داشتن جلوه خوب در شهر است گفت: از یکی دو ماه گذشته اقدام به زیبا سازی پل شهید صوفی با اعتباری افزون بر 70 میلیون تومان کرده‌ایم.

صادقی با بیان اینکه این ناحیه اقدام به زیباسازی دیوار جنب مسجد کولانج نیز کرده است بیان کرد: طی رایزنی‌های مختلف با مالک اقدام به رفع مشکلات آن و همچین زیباسازی آن شده است.

وی با اشاره به اینکه دیوارهایی که در شهر دارای مشکلات هستند رفع نواقص می‌شوند گفت: این اقدام در راستای داشتن شهری زیبا برای شهروندان انجام می‌شود.

وی با تأکید بر اینکه داشتن فضای سبز یکی از اولویت‌های مهم شهرداری محسوب می‌شود اظهار کرد: این ناحیه با همکاری فضای سبز شهرداری اقدام به کاشت گونه‌های گیاهی و همچنین نظارت بر آنها می‌کند.

مسؤول ناحیه یک منطقه یک شهرداری همدان با بیان اینکه نواحی در زمینه رفع نواقص جزیی در شهر نیز فعالیت‌های متعددی را انجام می‌دهند گفت: حدود 20 مورد رفع نواقص جزیی با اعتباری افزون بر 2 میلیون تومان در سطح ناحیه انجام شده است که از آن جمله می‌توان به رفع مشکل ریفیوژ وسط خیابان شریعتی و اصلاح سنگ‌های وسط و انجام چندین جالیزکاری در خیابان پاسداران اشاره کرد.

صادقی با اشاره به اینکه در چند ماه گذشته در سطح ناحیه، 5 مورد رفع خطر انجام شده است بیان کرد: رفع خطر تابلو در خیابان میرزاده عشقی، شهید تندگویان و چندین مورد اخطار به خانه‌های قدیمی از جمله این موارد بوده است.

وی گفت: در 6 ماه گذشته ۱۵ مورد پرونده درآمد کوششی در مورد تجاری‌های غیرمجاز و افزایش مساحت تجاری تشکیل و به کمیسیون ماده صد ارسال شده است.

صادقی اظهار کرد: این ناحیه در زمینه لکه‌گیری و آسفالت معابر نیز وظایف متعددی بر عهده دارد که با توجه به شرایط جوی اقدام به این کار می‌کند.

مسؤول ناحیه یک منطقه یک شهرداری همدان به پروژه‌های عمرانی ناحیه یک منطقه یک همدان اشاره کرد و گفت: انجام پیاده روسازی خیابان کولانج با صد میلیون تومان اعتبار از جمله این موارد است که در محوطه کولانج از مرکزخرید مهستان تا کولانج پیاده رو سازی می‌شود.

این مسؤول در پایان سخنان خود به اصلاح هندسی پیاده رو مرکز خرید مهستان نیز اشاره و اظهار کرد: با توجه به در پیش بودن رویداد 2018 این نهاد سعی دارد نواقص منطقه را رفع و در زیبا‌سازی شهر نقش ارزشمندی داشته باشد.

مدیر ناحیه دو منطقه یک شهرداری همدان نیز با بیان اینکه این ناحیه دارای 257 هکتار مساحت است گفت: جمعیتی در حدود 60 هزار نفر در این منطقه ساکن هستند.

محمد زوجاجی اظهار کرد: این ناحیه دارای محله‌های 108، 109، 110، 113،114 و 115 است که شامل شهرک شهید مدرس، کوی خاتم( ششصد دستگاه)، بلوار شهید احمدی روشن، بلوار شهید زمانی، خیابان جوادیه، مهدیه و شکریه است.

وی با اینکه این نهاد اقدام به طراحی و اجرای یادمان" ردپای هجوم "و نماد میدان شکریه به مناسبت ایام شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) نموده است گفت: نصب نماد در ابتدای خیابان جوادیه نیز از جمله اقدامات این نهاد در راستای فرهنگ سازی و زیباسازی شهر بوده است.

این مسؤول به پیگیری‌های لازم در راستای اصلاح شکل و هرس کاج‌های بلوار کولاب نیز اشاره کرد و گفت: توجه به فضای سبز در واقع داشتن یک شهر زیبا در راستای خدمت‌رسانی مطلوب به مردم است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار