احداث پارک کوهستانی 102 هکتاری ولایت در همدان

همدان (پانا) - مدیر منطقه دو شهرداری همدان از احداث پارک کوهستانی 102 هکتاری ولایت در همدان خبر داد و گفت: پارک کوهستانی ولایت در محدوده حیدره است.

کد مطلب: ۸۲۸۲۶۹
لینک کوتاه کپی شد
احداث پارک کوهستانی 102 هکتاری ولایت در همدان

رضا ابرار خرم بیان کرد: پارک کوهستانی 102 هکتاری ولایت در محدوده حیدره همدان احداث می‌شود.

وی با اشاره به اینکه این پروژه از اولین و تأثیرگذارترین پروژه‌های فضای سبز شهر همدان است اظهار کرد: معابر فرعی در این پروژه به گونه‌ای طراحی شده که با عرض‌های متفاوت چهره‌ای دیگر به پارک خواهد بخشید و این پارک به عنوان یک تفرجگاه بزرگ تفریحی و گردشگری در غرب کشور بی نظیر خواهد بود.

وی با اشاره به اینکه راه دسترسی این پارک از حیدره بالای شهر، سایت دانشگاه بوعلی‌سینا و باغات فخر آباد است، افزود: در حال حاضر 17 هزار اصله درخت در این محدوده موجود است که در برنامه اجرایی این پروژه به 120 هزار اصله افزایش می‌یابد.

ابرار خرم با اشاره به برنامه‌های شهرداری در مرحله نخست این پروژه افزود: تعریض و بازگشایی معبر ورودی، ایجاد معابر دسترسی محوطه پارک، زیرسازی و سنگ‌فرش معابر پیاده رو، ایجاد شبکه روشنایی، ایجاد شبکه‌های آب‌رسانی، ایجاد آلاچیق، ساخت پارکینگ و...از نمونه فعالیت‌هایی است که اجرایی خواهد شد.

وی با بیان اینکه مردم همدان شایسته داشتن شهر زیبا و آباد هستند از مردم همدان و ساکنان این منطقه خواست تا ضمن مشارکت فعال در بهسازی، عمرانی و آبادانی شهر، همیار و مددکار خادمان خود در شهرداری باشند.

ابرار خرم اضافه کرد: پارک کوهستانی حیدره یکی از پارک‌های با ظرفیت بالا در چشم انداز گردشگری شهر همدان است.

این مسؤول بیان کرد: موقعیت جغرافیایی پارک به گونه‌ای است که نما و منظر شهر را از همه جای پارک می‌توان دید و ما در شهر همدان پارک بزرگی که مشخصات طبیعی این پارک را داشته باشد و مورد استفاده مردم و مسافران قرار بگیرد را نداشتیم.

وی تصریح کرد: با تلاشی که در این حوزه اتفاق افتاد در سال 1389 زمین این پارک را از اداره منابع طبیعی تحویل گرفتیم و چند سال نگهداری کردیم.

ابرار خرم افزود: در سال 1396 بودجه لازم برای احداث این پارک پیش‌بینی شد و عملیات اجرایی آن به دست استاندار کلنگ زنی شد که بخشی از کار شامل آماده سازی معابر آغاز شده است.

مدیر منطقه دو شهرداری همدان با تأکید بر اینکه این پروژه بسیار بزرگی است گفت: ما به دنبال اجرای زیرساخت‌های پارک هستیم که بعد از فراخوان سرمایه‌گذار خواهیم داشت.

وی با بیان اینکه ظرفیت‌های این پارک برای سرمایه‌گذاری مناسب است افزود: برآورد ما برای اجرا و تکمیل زیرساخت‌های پارک 10میلیارد تومان است و با توجه به موقعیت پارک بیشتر قسمت‌های آن آزادسازی شده است.

ابرار خرم بیان کرد: مقرر شده است مشاور طرحی جدید برای پارک ارائه کند تا مشخص شود چه الگویی از طرح‌های ترافیکی اعم از زیرگذر و روگذر برای این منطقه مناسب است و بعد از بررسی طرح مورد نظر تصویب خواهد شد.

وی با بیان اینکه اجرای کار به صورت‌‌ای پی سی با خود مشاور است گفت: با توجه به اینکه همدان شرایط بسیار خوبی ار نظر فضای سبز، آب و هوا و خاک دارد ما به دنبال اجرای باغ گل‌ها بوده و هستیم.

ابرار خرم تصریح کرد: در سال گذشته بودجه این باغ در شهرداری منطقه 2 پیش‌بینی شد تا حوزه فضای سبز باغ گل‌ها را در جوار پارک بانوان اجرایی کنیم و اکنون در مرحله انتخاب پیمانکار هستیم.

مدیر منطقه دو شهرداری همدان در ادامه سخنان خود این منطقه را شامل سه ناحیه دانست و اظهار کرد: این منطقه نواحی مهم تجاری و مسکونی را در خود قرار داده، در شمار نقاط بومی شده و اصیل همدان است که مدیریت آن مستلزم نگاه کلان و همه جانبه است.

ابرار خرم درباره آسفالت معابر نیز گفت: هدف‌گذاری شهرداری همدان 300 هزار تن است که 40 هزار تن آن در منطقه 2 است.

این مسؤول همچنین درباره پارکینگ آقاجانی بیگ بیان کرد: این طرح هم اکنون در حال اجراست و در زمره اولویت‌های سال جاری است.

وی با بیان اینکه این پارکینگ حدود 47 درصد پیشرفت فیزیکی داشته است اظهار کرد: پیش‌بینی ما این است با حمایت شهردار همدان این پارکینگ امسال به بهره برداری برسد.

ابرارخرم در ادامه سخنان خود به طرح بازگشایی معابر نیز اشاره کرد و گفت: پروژه‌های متعدد بازگشایی معابر را در راستای اهداف توسعه‌ شهری اجرا کردیم که با اجرای طرح بازگشایی معابر علاوه بر امکان دسترسی شهروندان به معابر جدید معضل ترافیک شهری هم مرتفع می‌شود.

مدیر منطقه دو شهرداری همدان عنوان کرد: مهمترین بخش پروژه‌های بازگشایی آنجاست که در کنار استمرار این طرح‌ها تأثیر آنها بر زندگی روزمره شهروندان و تسهیل عبور و مرور آنها در سطح منطقه به خوبی قابل مشاهده است و شاید به همین دلیل است که طبق آمار، شهروندان منطقه در مسیر اجرای پروژه‌های بازگشایی در امر تملک زمین و دیگر امور به خوبی با شهرداری همکاری می‌کنند.

وی درباره اجرای پروژه بلوار آیت‌ا... طالقانی نیز گفت: هزینه اجرای این پروژه 20 میلیارد تومان بود که با مالکان به صورت تهاتر با صدور پروانه ارتفاع کم و تراکم صورت گرفته است و تنها در یک مورد توافق با یکی از مالکان به صورت پرداخت نقدی و به مبلغ یک میلیارد و 200 میلیون تومان انجام شده است.

ابرار خرم با تأکید بر اینکه شهر متعلق به همه شهروندان است بیان کرد: با همراهی ساکنان بلوار آیت‌ا... طالقانی 11 پلاک و سه مغازه باقی مانده در این خیابان بازگشایی شد که 7 مورد از آنها متعلق به سال گذشته و 4 پلاک و سه مغازه هم در سال جاری تملک و بازگشایی شد.

وی با بیان اینکه در مجموع سه هزار مترمربع معبر در بلوار آیت‌ا...طالقانی با توافق مالکان بازگشایی شده که قسمت مسیری معبر براساس قیمت خریدار انجام شده و باقیمانده ملک را پروانه ساخت دادیم.

مدیر منطقه دو شهرداری همدان درباره پروژه احداث بلواری که مسیر اعتمادیه را به اعتمادیه شرقی متصل می‌کند نیز گفت: طول این بلوار 400 متر و عرض آن 30 متر و مساحت معبر حدود 12هزار مترمربع است.

ابرار خرم تصریح کرد: با اجرای این پروژه یک دسترسی کامل برای حلقه سوم شهرداری منطقه 2 ایجاد می‌شود که اعتمادیه و پردیس به جاده کوی محمدیه متصل می‌شود.

وی درباره این بلوار ادامه داد: با احداث این بلوار همچنین به کوی امیرکبیر هم دسترسی ایحاد می‌شود و راه حصار حاج شمسعلی هم دوبانده خواهد شد که اتصال به کوی شهید بهشتی هم کامل می‌شود.

وی گفت: ساماندهی ترافیک میدان 13 آبان از پروژه‌های مهم و در دست پیگیری سال جاری است.

ابرارخرم در پایان سخنان خود بیان کرد: برای این طرح، مشاور احداث زیرگذر یا روگذر را در دست بررسی و مطالعه دارد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار