رییس اداره سنجش و ارزشیابی تحصیلی آموزش و پرورش کردستان:

نتایج آزمون ورودی مدارس نمونه دولتی و استعدادهای درخشان متوسطه دوم در استان کردستان نیمه دوم مرداد ماه اعلام می شود

سنندج(پانا)-رییس اداره سنجش و ارزشیابی تحصیلی آموزش و پرورش کردستان گفت:نتایج آزمون ورودی مدارس نمونه دولتی و استعدادهای درخشان متوسطه دوم که در تاریخ97/3/11 در استان کردستان برگزار شد اواسط مرداد ماه اعلام می شود.

کد مطلب: ۸۲۸۲۴۴
لینک کوتاه کپی شد
نتایج آزمون ورودی مدارس نمونه دولتی و استعدادهای درخشان  متوسطه دوم  در استان کردستان نیمه دوم مرداد ماه اعلام می شود

منصور قاسمیان رییس اداره سنجش آموزش و پرورش کردستان با اعلام این خبر گفت : نتایج آزمون ورودی مدارس نمونه دولتی و استعدادهای درخشان دوره دوم سال تحصیلی 98- 97 که جمعه 97/03/11 همزمان با سراسرکشور در 16 شهرستان و منطقه و 37 حوزه فرعی استان کردستان برگزار شد اواسط مرداد ماه اعلام می شود.

وی افزود : در این آزمون تعداد 5968 دانش آموزان پایه نهم شامل : 3030دخترو2938 پسر برای ورود به دبیرستانهای دوره متوسطه دوم( پایه دهم) به رقابت پرداختند.

رییس اداره سنجش آموزش و پرورش استان کردستان در پاسخ به سوال خبرنگار خبرگزاری پانا در خصوص نحوه پذیرش دانش آموزان در مدارس تیز هوشان و نمونه دولتی گفت:در مدارس استعدادهای درخشان استان کردستان جمعا 180 دانش آموز تحت عنوان تکمیل ظرفیت دررشته های علوم تجربی،ریاصی و فیزیک و علوم انسانی پذیرفته می شوند و هر مدرسه نمونه دولتی در استان کردستان ظرفیت پذیرش تعداد 90 دانش آموز را دارد به طوری که 30 نفر در رشته تجربی،30 نفر در رشته ریاضی فیزیک و 30 نفر در رشته علوم انسانی را پذیرش می کند.

قاسمیان در ادامه افزود امسال برای اولین بار در استان کردستان مدارس استعدادهای در خشان در رشته علوم انسانی دانش آموز می پذیرند.

منصور قاسمیان در پایان در مورد نحوه پذیرش دانش آموزان پایه هفتم در مدارس استعدادهای درخشان گفت:با اجرای طرح شهاب و بررسی سوابق تحصیلی و برگزاری آزمون هوش و مصاحبه شخصیتی Tدانش آموزان برای ورود به پایه هفتم مدارس استعدادهای درخشان انتخاب می شوند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار