رئیس اتحادیه جایگاه‌داران بنزین درگفت‌وگو با پانا خبر داد

بنزین سوپر تا پایان خرداد به جایگاه‌ها برمی‌گردد

تهران (پانا) – رئیس اتحادیه جایگاه‌داران بنزین می‌گوید کمبود عرضه بنزین سوپر تا پایان خرداد حل می‌شود و در یکی دو روز اخیر از محل پالایشگاه اصفهان تلاش‌هایی برای حل کمبودعرضه بنزین سوپر در جایگاهها آغاز شده است.

کد مطلب: ۸۲۸۲۳۴
لینک کوتاه کپی شد
بنزین سوپر تا پایان خرداد به جایگاه‌ها برمی‌گردد

بیژن حاج‌محمدرضا در گفت‌وگو با خبرنگار پانا در خصوص مشکل کمبود عرضه بنزین سوپر در برخی جایگاه‌های سطح شهر تهران و سایر شهرها اظهار کرد:‌ تولید بنزین سوپر در مقایسه با بنزین معمولی کم است. البته بنزین سوپر دارای این ویژگی است که فاقد سرب بوده و عدد اکتان آن نیز مناسب‌تر است و ساختارفنی برخی از خودروها متناسب با این نوع از بنزین است.

وی با تاکید بر اینکه کمبود عرضه بنزین سوپر تا پایان خرداد حل می‌شود، تصریح کرد:‌ در یکی دو روز اخیر از محل پالایشگاه اصفهان برای حل کمبود بنزین سوپر در جایگاه‌ها تلاش کردیم.

رئیس اتحادیه جایگاه‌داران بنزین با اشاره به گزارش‌های متفاوتی که از شهرها در مورد کمبود عرضه بنزین سوپر دریافت شده است، عنوان کرد: در تهران و سایر شهرها طی روزهای آینده و حداکثر تا پایان خرداد مشکل کمبود بنزین سوپر جایگاهها مرتفع خواهد شد.

حاج محمدرضا اظهار کرد:‌ کیفیت بنزین یورو 4 به مراتب از بنزین سوپر بیشتر است اما برخی از خودروها از جمله بی‌ام و و دیگرخودروها از نظر فنی به استفاده از این بنزین تجهیز شده‌اند و دارندگان این خودروها تمایل دارند از این نوع بنزین استفاده کنند.

وی عنوان کرد:‌ مشکل کمبود عرضه بنزین سوپر از دو هفته پیش گزارش شده است و اعتراضاتی نیز از سوی جایگاه‌ها دریافت شده است.

حاج‌محمدرضا با بیان اینکه حدود 10 تا 15 درصد از بنزینی که در جایگاه‌ها عرضه می‌شود بنزین سوپر است، خاطرنشان کرد:‌ از 80 هزار لیتر بنزینی که به طور معمول در جایگاه‌ها عرضه می‌شود حدود 9 هزار لیتر بنزین سوپر است اما این نوع از بنزین متقاضیان خاص خود را دارد و باید برای آن دسته از متقاضیان تامین شود.

رئیس اتحادیه جایگاه‌داران بنزین با بیان اینکه مشکل کمبود عرضه بنزین سوپر ربطی به اورهال پالایشگاه اراک ندارد از اعلام دقیق دلایل این کمبود خودداری کرد و افزود: در زمان اورهال پالایشگاهها به طور معمول کار ذخیره‌سازی انجام و با هماهنگی با سایر پالایشگاهها تلاش می‌شود کمبودی در عرضه وجود نداشته باشد اما مشکل به وجود آمده دلایل دیگری دارد که باید مسئولان در مورد آن اظهار نظرکنند.

وی افزود: بنزین سوپر تولیدی در کشور اکتان 85 دارد که از نظر ویژگی‌های فنی بنزین سوپر واقعی نیست بلکه بنزین بدون سرب است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار