پیام تسلیت مقام های کشور در پی درگذشت حجت‌الاسلام احمدی

تهران (پانا) - در پی درگذشت حجت‌الاسلام احمدی، بسیاری از مقام های کشور از جمله مقام معظم رهبری و روسای قوا این واقعه را تسلیت گفتند.

کد مطلب: ۸۲۸۲۳۲
لینک کوتاه کپی شد
پیام تسلیت مقام های کشور در پی درگذشت حجت‌الاسلام احمدی

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری، حضرت آیت الله خامنه‌ای در پیامی درگذشت روحانی عالیقدر و دانشمند حجت‌الاسلام دکتر احمد احمدی را تسلیت گفتند.

متن پیام رهبر انقلاب اسلامی به این شرح است:

«بسم الله الرحمن الرحیم

با تأسف و تأثر خبر درگذشت روحانی عالیقدر و دانشمند جناب حجة‌الاسلام آقای دکتر احمد احمدی رحمةالله‌علیه را دریافت کردم. عمر با برکت این دانش آموخته‌ی فاضل حوزه و دانشگاه یکسره در خدمت علم و تحقیق و تربیت جوانان جویای علم بوده است. مسئولیت‌های مهم این عنصر خدوم و پر کار در مسائل دانشگاهی در دوران انقلاب و جمهوری اسلامی فصل درخشانی از زندگی ایشان است. عضویت دهها ساله در شورای عالی انقلاب فرهنگی، ایجاد و اداره‌ی مؤسسه‌ی سمت، مدیریت بخش‌های مهم و حساسی از مجموعه‌ی دانشگاهی کشور، بخشهای برجسته‌ئی از این دوران است. اینجانب درگذشت این مرد انقلابی و وفادار را به خاندان و فرزندان محترم و همکاران و شاگردان و دوستان ایشان تسلیت عرض میکنم و رحمت و مغفرت الهی را برای آن مرحوم مسألت میکنم.

سیّدعلی خامنه‌ای»

همچنین رئیس مجلس شورای اسلامی نیز با صدور پیامی درگذشت احمد احمدی را تسلیت گفت.

متن پیام علی لاریجانی به شرح زیر است:

«بسم الله الرحمن الرحیم

رحلت عالم جلیل القدر، استاد برجسته و دانشمند حق طلب، جناب آقای دکتر احمد احمدی باعث تاثر شدید گردید. ایشان سال ها در محضر علامه طباطبایی (قدس سره) و امام خمینی (رحمه الله علیه) تلمذ نمودند و در دانشگاه تهران به تدریس فلسفه اشتغال داشتند.

در همه این دوران در کنار وجهه علمی، سجایای اخلاقی و تواضع و پارسایی ایشان در تربیت شاگردان بسیار موثر بود. خدمات ایشان در سال های طولانی عضویت در شورای انقلاب فرهنگی و سازمان سمت و پایه گذاری دانشگاه تربیت مدرس و دلسوزی در حل مشکلات کشور بر کسی پوشیده نیست.

برای آن سفر کرده عروج به عالم ملکوت و کسب مقام رضا از مقام احدیت خواستارم و به خانواده محترم ایشان و حوزه های علمیه و اساتید دانشگاه و شاگردان استاد عرض تسلیت و تعزیت دارم.»

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام درگذشت حجت الاسلام دکتر احمدی را تسلیت گفت.

« متن پیام آیت‌الله هاشمی شاهرودی به شرح زیر است:

بسم الله الرحمن الرحیم

انا لله و انا الیه راجعون

خبر درگذشت روحانی فاضل و اندیشمند حجت الاسلام والمسلمین جناب آقای دکتر احمد احمدی موجب تاسف و تاثر گردید.

ایشان عمر با برکت خود را به مجاهدت و تلاش علمی در حوزه های علمیه و دانشگاه ها سپری کرد و در کنار تربیت شاگردان عالم و فاضل در مسئولیت‌های مختلف سیاسی و فرهنگی نیز منشاء خدمات شایانی به اسلام و نظام اسلامی بود.

این جانب ارتحال آن عالم وارسته را به جامعه علمی و فرهنگی کشور تسلیت گفته و برای ایشان در این ماه مبارک رحمت و غفران الهی و برای شاگردان و بازماندگان صبر و اجر مسئلت می نمایم.»

محمد جواد ظریف، وزیر امور خارجه کشورمان نیز درگذشت حجت الاسلام احمدی را تسلیت گفت.

«بسم الله الرحمن الرحیم

خبر درگذشت عالم فرهیخته و استاد برجسته حوزه و دانشگاه حجة‌الاسلام و المسلمین دکتر احمد احمدی عضو برجسته شورای عالی انقلاب فرهنگی موجب تالم شد. اینجانب درگذشت این عالِم عامِل که عمر گرانمایه خویش را صرف مجاهدت علمی در حوزه و دانشگاه و خدمت در نهادهای علمی و فرهنگی کشور کرد به خانواده، همکاران، شاگردان و دوستان ایشان تسلیت عرض می کنم و برای این استاد فقید رحمت واسعه از درگاه خداوند سبحان مسألت می نمایم.

محمد جواد ظریف
وزیر امور خارجه»

مشاور مقام معظم رهبری در امور بین‌الملل در پیامی درگذشت مرحوم حجت‌الاسلام احمدی، عضو پیشکسوت شورای عالی انقلاب فرهنگی را تسلیت گفت.

متن پیام علی‌اکبر ولایتی به این شرح است:

«بسم الله الرحمن الرحیم

انا لله و انا الیه راجعون

خبر ارتحال روحانی جلیل القدر، شخصیت عالم و ارزشمند جناب حجت‌الاسلام والمسلمین دکتر احمد احمدی عضو موثر و پیشکسوت شورای عالی انقلاب فرهنگی و رئیس سازمان مطالعه و تدوین کتب علوم انسانی دانشگاه‌ها (سمت) موجب تاسف و تاثر فراوان گردید.

مرحوم دکتر احمدی از شاگردان امام خمینی(ره) و علامه طباطبایی و یار امام (ره) و رهبری، همواره در راه اعتلای نظام و انقلاب گام برداشته و عمر با برکت خویش را در مسیر علم، دانش و تربیت تعداد فراوانی از فرهیختگان و عاشقان علم و دانش به کار گرفت و در طول سالیان طولانی عضویت در شورای عالی انقلاب فرهنگی و مسئولیت های مختلف علمی در سطوح عالی، منشا خدمات بی نظیری بوده که آثار ماندگار او به نیکی ثبت و ضبط خواهد ماند.

اینجانب درگذشت این عالم وارسته و اندیشمند اخلاق مدار را به حوزه های علمیه، جامعه علمی و دانشگاهی، شاگردان و علاقه مندان و به ویژه بیت مکرم تسلیت عرض نموده، برای آن مرحوم علو درجات و برای بازماندگان صبر و اجر مسئلت می نمایم.

علی اکبر ولایتی»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار