رئیس قوه قضاییه درگذشت حجت الاسلام احمدی را تسلیت گفت

تهران (پانا) - رئیس قوه قضاییه در پیامی درگذشت حجت الاسلام والمسلمین احمد احمدی رئیس سازمان مطالعه و تدوین کتب علوم انسانی دانشگاه ها (سَمت) را تسلیت گفت.

کد مطلب: ۸۲۸۱۸۹
لینک کوتاه کپی شد
رئیس قوه قضاییه درگذشت حجت الاسلام احمدی را تسلیت گفت

به گزارش اداره کل روابط عمومی قوه قضاییه، آیت الله صادق آملی لاریجانی در این پیام تسلیت آورده است: خبر ارتحال حجت الاسلام والمسلمین احمد احمدی رئیس سازمان مطالعه و تدوین کتب علوم انسانی دانشگاه ها و عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی، موجب تاسف اینجانب شد.

در این پیام آمده است: این ضایعه مولمه را به محضر مقام معظم رهبری (مدظله العالی)، بیت محترم ایشان و شاگردان آن عالم وارسته تسلیت عرض نموده و از خداوند متعال برای آن فقید سعید علو درجات و برای بازماندگان صبر و اجر مسئلت می نمایم.

حجت الاسلام و المسلمین احمد احمدی عضو گروه مطالعات اسلامی فرهنگستان علوم و عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی و رئیس سازمان «سمت» روز گذشته -جمعه- به دلیل عارضه قلبی در 85 سالگی دار فانی را وداع گفت.

وی از سال 1360 به عنوان عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی فعالیت داشت. او بنیان‌گذار سازمان مطالعه و تدوین کتب علوم انسانی دانشگاه‌ها (سمت) بود و حدود 33 سال مدیریت این سازمان را بر عهده داشت. وی همچنین از مؤسسان دانشگاه تربیت مدرس و در هفتمین دوره مجلس شورای اسلامی، نماینده مردم تهران بود. از جمله آثار او، می‌توان به کتاب‌های «بن‌لایه‌های شناخت»، «مختارات من نصوص الفلسفه الاسلامیه»، «نقد تفکر فلسفی غرب»، «تأملات در فلسفه اولی» و «تأسیس مابعدالطبیعه اخلاق» اشاره کرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار