معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان اردبیل:

جلوگیری از توسعه نامتوازن شهری نیازمند ممانعت از ساخت‌وسازهای غیرمجاز است

اردبیل (پانا) - معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان اردبیل گفت: برای جلوگیری از توسعه نامتوازن و ناکارامد شهر و پدیده حاشیه‌نشینی باید از ساخت‌وسازهای غیرمجاز جلوگیری کنیم.

کد مطلب: ۸۲۸۱۱۲
لینک کوتاه کپی شد
جلوگیری از توسعه نامتوازن شهری نیازمند ممانعت از ساخت‌وسازهای غیرمجاز است

یوسف خدادادی در نشست مشترک با شهردار مرکز استان، شهرداران مناطق پنجگانه اردبیل و مسئولان دبیرخانه کمیسیون ماده 100 در اردبیل اظهار داشت:‌ برای کاهش و پیشگیری از تخلفات شهری دستگاه قضایی استان مشارکت و همکاری خوبی با شهرداری از سال 91 تاکنون داشته و تلاش می‌شود با همکاری 16 دستگاه‌ اجرایی استان از تخلفات شهری و ساخت‌وسازهای غیرمجار جلوگیری کنیم .

وی با اشاره به نقش مثبت اجرای این طرح بیان کرد: به دنبال اجرای این طرح شاهد استقبال دیگر استان‌ها نیز از آن بودیم و در برخی کلان‌شهرها نیز این واحد راه‌اندازی شده است تا در زمینه جلوگیری از تخلفات شهری و ساخت‌وسازهای غیرمجار فعالیت کند .

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان اردبیل گفت: برای جلوگیری از توسعه نامتوازن و ناکارامد شهر و پدیده حاشیه‌نشینی باید از ساخت‌وسازهای غیرمجاز جلوگیری کنیم چرا که این امر تبعات بسیار ناخوشایندی داشته و در زمینه آسیب‌های اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی و برخی بخش‌های دیگر آثار سوئی را به دنبال خواهد داشت .

خدادادی با تاکید بر تفکیک ساخت و سازهای غیر مجاز عمودی و افقی و دارای پروانه و بدون پروانه تصریح کرد: اجرای احکام قطعی ماده 100 ضروری بوده و در این حوزه باید با یک رویه واحد و یکسان و قانونی اقدام شود تا از هرگونه شبهه و شائبه‌ای که زمینه‌ساز نارضایتی مردم می‌شود جلوگیری کنیم .

دبیر شورای حفظ حقوق بیت المال در امور اراضی ملی و منابع طبیعی استان اردبیل با اشاره به وجود قوانین کامل و جامع در این حوزه افزود: در صورت تخلف یا ممانعت افراد متخلف از اخطارهای ارائه شده توسط اجرائیات شهرداری، اجرای احکام با ارائه گزارش به دادستانی در زمینه دریافت دستور ویژه برای اجرای احکام اقدام خواهد کرد تا از این طریق از بسیاری از معضلات و مشکلات در سطح شهر جلوگیری شود .

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار