واکنش دیپلمات ایرانی به حمله و توهین به صالحی در روز قدس

تهران (پانا) - سفیر ایران در مکزیک در واکنش به حمله عده‌ای به رئیس سازمان انرژی اتمی کشورمان در روز قدس، ضمن گلایه از این قبیل اقدامات، رفتار جاهلانه برخی گروه‌ها را آفت سیاست ایران دانست.

کد مطلب: ۸۲۷۹۹۲
لینک کوتاه کپی شد
واکنش دیپلمات ایرانی به حمله و توهین به صالحی در روز قدس

محمد تقی حسینی، سفیر کشورمان در مکزیک در یادداشتی با گلایه از حمله و توهین عده‌ای تندرو به علی اکبر صالحی، رئیس سازمان انرژی اتمی کشورمان در حاشیه مراسم روز قدس که بازخوردهای فراوانی در شبکه‌های اجتماعی همراه داشت، این قبیل اقدامات را نتیجه عدم بازخواست از این افراد دانست.

متن این یادداشت به شرح زیر است؛

«اندر عجبم که چرا هر مناسبت مهم در این کشور که می‌تواند مایه وحدت و همدلی مردم ما در داخل و عظمت آن در چشم جهانیان شود با انجام اقداماتی از سوی چند نفر جاهل و یا مزدور به یک حادثه تلخ تبدیل می‌شود.

روز قدس از مناسبت‌هایی است که اگر درست برگزار شود ظرفیت عظیمی در وحدت داخلی و اقتدار بین‌المللی ایران دارد. امسال در راهپیمایی روز قدس در تهران گروهی جاهل یا اجیرشده با محاصره کردن علی اکبر صالحی، معاون رئیس‌جمهوری و رئیس سازمان انرژی اتمی ایران بدترین توهین‌ها را نثار این دانشمند بزرگ و پر افتخار و سیاستمدار نجیب و اخلاق‌گرا کردند.

البته این اولین بار نیست که چنین اتفاقی رخ می‌دهد. این گروه سال‌های قبل هم چنین رفتارهای زشتی را با شخصیت‌های مختلف داشتند و متاسفانه چون هیچ کسی از آنها توضیحی نخواسته است این رویه شوم را ادامه دادند و عمق بخشیده‌اند. از آفات سیاست در ایران همین بی قاعده بودن و بی حساب و کتاب و جاهلانه رفتار کردن برخی گروه‌ها و چسباندن این نوع اقدامات به ارزش‌های والای این انقلاب است. من اسم این نوع اقدامات مخرب را زائده‌های مسموم سیاست گذاشته‌ام که تاوانش را همه جامعه ما پرداخت می‌کند .

صالحی این دانشمند پر افتخار با آن سابقه علمی می‌توانست اکنون در همان دانشگاه MIT که با درخششی خیره کننده دکترای خود را از آن گرفت یا در هاروارد یا پرینستون یا هر دانشگاه اسم و رسم دار دیگری مشغول تدریس و تحقیق باشد. نیم نگاهی هم به ایران داشته باشد و ما هم او را مانند بسیاری ایرانیان نخبه دیگر که در این مراکز هستند، به‌عنوان یک سرمایه علمی مورد ستایش قرار دهیم و نهایت افتخارمان این باشد که چند دقیقه‌ای توانسته‌ایم با ایشان گفت‌وگویی کنیم. اما او از همان روزی که از MIT فارغ التحصیل شد خود را وقف پیشرفت کشورش کرد. او بارها تا مرز شهادت پیش رفته است. لطف خداوند بود که او را برای ملت ما حفظ کرده است. صالحی در تمام این سال‌ها لحظه‌ای از عمر پربار خود را هدر نداده است. یا دانشجو تربیت کرد. یا نهادسازی کرد یا پروژه تحقیقاتی اجرا کرد. یا تدبیر کرد و سیاست ورزید. شاید کسانی که او را اینگونه محاصره کرده و مورد بدترین توهین‌ها قرار دادند در مورد سهم عظیمی که او در پیشرفت برنامه هسته ای ایران داشته است، چیزی شنیده باشند. شاید هم نشنیده باشند. اما چه کسی می تواند نقش این مرد بزرگ در پیشرفت علمی ایران را انکار کند؟! صالحی هر کجا که منصب سیاسی داشت، نماد یک سیاستمدار اخلاقمند و مهربان و خالی از هر گونه عقده ای بوده است. او به راستی یک الگوی کم نظیر در سپهر سیاست و جامعه علمی ایران است. خداوند او را به سلامت دارد. از صالحی بسیار می توان آموخت.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار