مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین

نقد منصفانه نقش مهمی در بهبود عملکرد مدیران دارد

قزوین (پانا) - مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین گفت: نقد منصفانه نقش مهمی در بهبود عملکرد مدیران دارد.

کد مطلب: ۸۲۷۹۸۵
لینک کوتاه کپی شد
نقد منصفانه نقش مهمی در بهبود عملکرد مدیران دارد

به گزارش اداره کل روابط عمومی اداره کل آموزش و پرورش استان قزوین ، سالار قاسمی در مراسم سوگواری مولای متقیان علی (ع) و رحلت جانگداز امام خمینی (ره) با بیان اینکه برخی عملکرد دولت را منصفانه نقد نمی کنند، افزود: نقد مسئولان باید منصفانه و راهگشا و در جهت رشد و پیشرفت کشور باشد.

وی اظهار داشت: جهت‌گیری برنامه‌های آموزش و پرورش استان به سمت تکامل و تعالی اهداف عالی نظام تعلیم و تربیت است و توجه به نیروی انسانی کارآمد را موثرترین عنصر اساسی در تعلیم و تربیت بوده و اگر تعلیم و تربیت به حرکت در نیاید ، اتفاقی نیفتاده است .

قاسمی لازمه صداقت را انصاف دانست و خاطر نشان کرد: اگر نقد منصفانه وجود نداشته باشد،هیچ مدیر و مسئولی متوجه نواقص و اشکالات خود نمی شود و در صدد رفع آنها برنمی آید .

این مسئول ادامه داد: قلب ، عقل و علم موتور محرک هر انسانی به سوی تعالی و پیشرفت است و طبق فرموده امام علی (ع) فساد از خواص شروع و به عوام می رسد و برای اصلاح ناچار خواص نیز اصلاح می شود علی (ع) از خواص نا امید می شوند و به عوام روی می آورند.

وی تصریح کرد: خیلی از مواقع اصلاح بالادستی نمادین و تظاهر است، اما پایین دستی ها در خلوت و جلوت به یک گونه و یک رنگ اند،بنابراین در برهه های حساس اصلاح جامعه باید توسط عموم مردم شروع شود و به بالادستی ها سرایت کند.

قاسمی افزود:برخی از افراد در اثر عبادات سطحی دچار غرور و تکبر می شوند که این خود عین آسیب است و اگر در کلام امیر مومنان در نهج البلاغه توجه کنیم هرگز دچار تکبر نمی شویم و به خود اجازه نمی دهیم تا در کار دیگران تجسس کنیم.

مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین با اشاره به فراز پایانی دعای صباح امام علی (ع) تاکید نمود که همگی ما به تاسی از مولای متقیان باید با هوای نفس مبارزه نموده و اسیر زیاده خواهی ها و طمع در قدرت طلبی نشویم.

قاسمی در پایان یاد آور شد:روزه ای که حجاب را از قلب انسان برندارد،روزه نیست و در این شبهای نورانی و عزیز از درگاه خداوند متعال صادقانه طلب کنیم تا همواره خیرخواه دیگر مومنان باشیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار