حسین کاشفی*

اقدام برای پایان جنایت ٧٠ ساله

اهمیت روز قدس بر همگان روشن است. هر انسان آزاده‌ای که خود را طرفدار حق و انسانیت می‌داند، نسبت به ٧٠ سال تعرض به حقوق اولیه مردم فلسطین نمی‌تواند بی‌توجه باشد. بحث سرزمین از مهم‌ترین مسائل بشری است. وقتی به تاریخ مردم فلسطین نگاه می‌کنیم و برخوردهای غیرانسانی با آنها را می‌بینیم، نمی‌توانیم بی‌تفاوت بمانیم. همه نیک‌اندیشان و طرفداران حقوق بشر و مسائل انسانی نباید بگذارند بیش از این رژیم اسراییل کودک‌کش که به فلسطینیان اندکی رحم نمی‌کند، به رفتارهای خود ادامه دهد.

کد مطلب: ۸۲۷۹۶۴
لینک کوتاه کپی شد

کشورهایی چون امریکا و عربستان تمام این سال‌ها مانع این بودند که مردم فلسطین به حقوق طبیعی خود برسند. کشورهای جهان نباید اجازه بدهند که کشتار و افزون طلبی و تضییع حقوق انسانی از سوی اسراییل بیش از این ادامه پیدا کند. نهایتا باید اقداماتی صورت بگیرد تا این معضل سرزمینی حل و فصل شود. سازمان ملل که داعیه این را دارد که از تعرض به ملت‌ها جلوگیری می‌کند تاکنون به وظیفه خود عمل نکرده است. حال واجب است که همه کشورها برای رفع این معضل راهکاری پیدا کنند و جلوی خونریزی‌های ٧٠ ساله را بگیرند. روز قدس تلنگری به همه آزادیخواهان است تا برای گرفتن حق مردم فلسطین تلاش کنند. روز قدس این حرکت را زنده نگه می‌دارد. البته فقط نباید به صرف برگزاری مراسم در روز قدس بسنده کرد. راهپیمایی به عنوان یادآوری معضل فلسطین در جای خود مثبت است اما باید تمام علما، مراجع و صاحب نظران کشورهای مختلف در قالب سمینارها و جلسات این معضل را پیگیری کنند.

جلوی برخوردهای خشن و ضد انسانی صهیونیست‌ها باید گرفته شود تا امنیت و آرامش به کشورها بازگردد. بحث‌های حقوقی در این زمینه لازم است. کشورهای مختلف جهان مذاکراتی برای حل مساله فلسطین باید آغاز کنند. اگر کشوری کوتاهی کند باید مردم‌شان به آنها فشار بیاورند. این حرکت باید در شمایل جدید آغاز شود. آن هم در شرایطی که امریکا با انتقال سفارتخانه‌اش به قدس تفاهم گذشته را مخدوش کرده است. نه تنها جهان اسلام بلکه کشورهای غیرعربی هم باید به این حرکت بپیوندند. یک حرکت فرهنگی سیاسی لازم است تا هر چه سریع‌تر جلوی این قتل عام‌ها گرفته شود و مردم فلسطین بعد از ٧٠ سال به حق و حقوق خود برسند.

منبع: اعتماد

* فعال سیاسی اصلاح‌طلب

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار