محمد علی آل‌هاشم امام جمعه تبریز؛

آغاز دوران اضمحلال آل‌سعود

تبریز(پانا) - امام جمعه تبریز گفت: برخی دولت‌های عربی که داعیه رهبری جهان اسلام را دارند به رژیم اشغاگر قدس روی آورده‌اند، رژیم آل‌سعود همواره در خدمت غرب قرار گرفته و امروز هم با دشمن صهیونیستی متحد شده و آنان را حمایت می‌کند و این اقدام ننگین نشانه‌ی آغاز دوران اضمحلال آل‌سعود است.

کد مطلب: ۸۲۷۹۰۸
لینک کوتاه کپی شد
آغاز دوران  اضمحلال  آل‌سعود

حجت‌الاسلام سید محمد علی آل‌هاشم در خطبه‌های سیاسی نماز جمعه این هفته تبریز اظهار کرد: بعد از این‌که آمریکا یک جانبه از برجام خارج شد دولت‌های اروپایی اعلام کردند که علاقه‌مند ماندن در برجام هستند، از این‌رو جمهوری اسلامی ایران حسن نیتی با شرایط مورد تأکید مقام معظم رهبری نشان داد.

وی در این رابطه گفت: علیرغم اعلام مواضع روشن و قاطع ایران، به تازگی زمزهایی به گوش می‌رسد که دولت‌های اروپایی هم می‌خواهند تحریم‌ها را حفظ کنند و هم برجام را نگه‌دارند که بار دیگر مقام معظم رهبری موضع آشکار و قاطعی را اعلام کردند که این خواب هرگز تعبیر نخواهد شد و در این راستا مقام معظم رهبری به سازمان انرژی اتمی دستور دادند تا اقدامات اولیه را جهت غنی‌سازی تا ۱۹۰ هزار سو آغاز کنند. این اقدام در چارچوب برجام انجام می‌شود و اگر طرف‌های مقابل راهی پیدا نکنند جمهوری اسلامی ایران خود را متعهد به برجام نخواهد دید.

وی خطاب به مردم آذربایجان در رابطه با حضور حماسی‌شان در راهپیمایی روز قدس‌ گفت: آفرین بر مردم غیرتمند آذربایجان و تبریز که با درک صحیح از زمان غیرت دینی و ملی خود را به نمایش گذاشته و به فرمایشات مقام معظم رهبری لبیک گفته و به وصیت امام راحل عمل کردند، ان‌شاءا... به‌زودی شاهد آزادسازی قدس شریف باشیم.

وی با اشاره به جنایت‌های ۷۰ ساله‌ی رژیم صهیونیستی در قلب جهان اسلام، یادآور شد: هفت دهه است که مردم مظلوم فلسطین تحت ستم صهیونیست‌ها قرار گرفته‌اند و نه تنها کشورهای عربی از فلسطین حمایت نکرده بلکه از رژیم صهیونیستی پشیبانی کردند.

آل‌هاشم گفت: آمریکا سالانه سه میلیارد دلار کمک بلاعوض در اختیار رژیم صهیونیستی قرار داده و به‌صورت مستمر پیشرفته‌ترین تجهیزات کشتار جمعی را در اختیار آنان قرار می‌دهد.

وی با بیان این‌که برخی دولت‌های عربی که داعیه رهبری جهان اسلام را دارند به رژیم اشغاگر قدس روی آورده‌اند، افزود: رژیم آل‌سعود طی این چند دهه همواره در خدمت غرب قرار گرفته و امروز هم با دشمن صهیونیستی متحد شده و آنان را حمایت می‌کند و این اقدام ننگین نشانه‌ی آغاز دوران اضمحلال آل‌سعود است.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی گفت: به فضل الهی و با تدابیر رهبری و بصیرت مردم، شاهد گسترش آگاهی مردم دنیا نسبت به ماهیت رژیم اشغالگر قدس هستیم.

وی با اشاره به سخنان بسیار مهم و ارزشمند مقام معظم رهبری در سالگرد ارتحال امام راحل و تشریح سه محور نقشه‌ی دشمن توسط رهبری، خاطرنشان کرد: محور اول این نقشه فشار اقتصادی علیه ایران است و شاهدیم که در برجام هم حاضر نشدند فشارهای اقتصادی علیه ایران را کاهش دهند.

امام جمعه تبریز در این‌باره افزود: در رابطه با فشارهای افتصادی وظیفه مسئولان داشتن روحیه مقاومت و ایستادگی در برابر فشارهای اقتصادی هم‌چنین مبارزه‌ی قاطعانه با فساد، اختلاس و رشوه خواری در ادارات و سازمان‌هاست.

وی با بیان این‌که فشار روانی محور دوم نقشه دشمن است، افزود: این محور یک طراحی پیچیده و هماهنگ عوامل استکبار در داخل برای تبدیل نقاط قوت نظام به نقاط ضعف است.

امام جمعه تبریز با بیان این‌که فشار عملی و آشوب‌سازی محور سوم نقشه دشمن است، یادآور شد: در دی ماه سال گذشته شاهد نمونه‌ی فشار عملی بودیم و دشمن در صحنه‌ی سیاسی و اجتماعی اقداماتی انجام دادند که با هوشیاری مردم ایران به سرعت حل شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار