رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل:

نسل چهارم ملکه زنبورعسل در اردبیل پرورش می یابد

اردبیل (پانا) - رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل گفت: با انجام مطالعات و کارهای تحقیقاتی نسل چهارم ملکه زنبور عسل امسال در ایستگاه پرورش ملکه زنبور عسل اردبیل پرورش می یابد.

کد مطلب: ۸۲۷۶۵۵
لینک کوتاه کپی شد
نسل چهارم ملکه زنبورعسل در اردبیل پرورش می یابد

خلیل نیکشاد در آئین معارفه معاون بهبود تولیدات دامی این سازمان افزود: ایستگاه پرورش ملکه زنبور عسل اردبیل از مراکز فعال در عرصه پرورش زنبور عسل محسوب شده و اقدامات مطالعاتی و تحقیقاتی ارزشمندی در آن صورت می گیرد .
وی با بیان اینکه استان اردبیل قطب تولید زنبورو محصول عسل بویژه از نوع 'عسل سبلان ' می باشد، اظهارکرد: انجمن ملی زنبورعسل کشور در استان مستقر بوده و 16 کارخانه بسته بندی عسل نیز در آن فعال می باشد .
به گفته وی، استان اردبیل همچنین در زمینه اصلاح ژنتیک گونه های دامی اقدام های مهمی انجام می دهد، ایستگاه گوسفند نژاد مغانه جعفرآباد با قدمت 58 سال و مرکز ملی پرورش شتر دوکوهانه جعفرآباد مغان از جمله مراکز تحقیقاتی معتبر بوده و به عنوان ذخیره ژنتیکی غنی محسوب و می بایست برای نسل های آینده حفظ و حراست شوند .
نیکشاد گفت: صنعت دامپروری استان اردبیل رتبه 9 کشوری را دارا بوده و در صورت سرمایه گذاری مناسب می تواند در این بخش گام های توسعه ای بیشتری نیز داشته باشد .
وی همچنین اضافه کرد: این استان در پرورش گاومیش رتبه 3 کشوری، در گوسفند رتبه 7 کشوری ، در گاو آمیخته رتبه13 کشوری و در گاومیش رتبه 15 کشوری را دارا می باشد .
به گفته وی، 12 کارخانه تولید خوراک دام با ظرفیت اسمی سالانه 264 هزار تن و ظرفیت عملی 231 هزار تن فعال بوده و 53 تشکل مربوط به بخش دامپروری نیز در آن مشغول فعالیت می باشد .
در این آیین ضمن قدردانی از زحمات معرفت آذری، نوبخت اژدری به عنوان سرپرست جدید معاونت بهبود تولیدات دامی این سازمان معرفی شد .

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار