حسینعلی ملانوری شمس*

قدس نمادی از تظلم خواهی مظلومان جهان است

برادران و خواهران مسلمان در سراسر جهان، فرا رسیدن روز جهانی قدس، وظیفه مبرم پشتیبانی و دفاع از ملت مظلوم فلسطین را بار دیگر با تاکیدی از همیشه بیشتر، به مسلمانان غیور جهان یادآوری می کند.

کد مطلب: ۸۲۷۵۷۶
لینک کوتاه کپی شد

ملت فلسطین روز به روز فشار و ظلم و تعدی بیشتری را از ناحیه غاصبین و هم ازناحیه حامیان رسمی و غیر رسمی آنان تحمل می کنند. در همین روزهای ماه مبارک رمضان، مردم روزه دار فلسطین در خانه خود، انواع سختی را از دشمن غاصب می کشند.

روز جهانی قدس که ثمره دور اندیشی های امام خمینی (ره) است نه فقط مختص به فلسطین، که روز مستضعفین و اسلام است. امام از مسلمانان جهان خواست با حفظ تعدد و تفاوت‌هایشان بر روی درد مشترکی که تمامی آنان را می‌آزرد همصدا شوند چرا که قدس نمادی از تظلم خواهی مظلومان جهان است.

سکوت رضایت آمیز اغلب سران کشورهای عربی که در مواردی حتی با خیانت صریح همراه است، آنچه در مدت چهل سال اخیر از سوی رژیم غاصب به کشور و ملت فلسطین وارد آمده،برای تجربه کافی است. کافی است تا ثابت کند که از راه توسل به قدرت های مسلط عالم و وابستگان آنها در منطقه، هیچ امیدی به نجات فلسطین نیست.

مسلمانان جهان به ویژه ایرانیان در تمام این سال‌ها ثابت کردند که روز قدس از آرمان‌های ملت فلسطین حمایت می‌کنند و امسال نیز با حضور شکوهمند خود در راهپیمایی روز جهانی قدس به مستکبران، زورگویان و غاصبان یاددآوری می‌کنند که دفاع از آرمان‌های فلسطین مشمول زمان و فراموشی نخواهد شد.

اینجانب امیدوارم مربیان، دانش آموزان و کلیه دست اندرکاران سازمان دانش آموزی استان و کشور در این روز مانند همیشه با حضوریکپارچه خود در خیابان ها و راهپیمایی تا محل نمازهای جمعه، فریاد رسا و غریو رعدگون خود را به گوش جهانیان برسانند و از آرمان‌های ملت فلسطین حمایت و تکرار کنند که امت امام خمینی عظیم، همواره در کنار فلسطین و خصم دشمنان آن خواهد بود و به مستکبران، زورگویان و غاصبان یاددآوری می‌کنند که دفاع از آرمان‌های فلسطین مشمول زمان و فراموشی نخواهد شد.

*رئیس سازمان دانش آموزی استان یزد

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار