سرپرست معاونت فنی نوسازی مدارس کشور:

۵۰ درصد فضاهای آموزشی موجود در کشور توسط خیران ساخته شده است

سمنان (پانا) - سرپرست معاونت فنی سازمان نوسازی مدارس کشور، گفت: ۵۰ درصد از فضای آموزشی موجود توسط خیران احداث‌شده است، اما بازهم با کمبود فضای آموزشی روبرو هستیم.

کد مطلب: ۸۲۷۵۴۷
لینک کوتاه کپی شد
۵۰ درصد فضاهای آموزشی موجود در کشور توسط خیران ساخته شده است

داریوش ورناصری در مراسم تودیع و معارفه مدیرکل نوسازی مدارس به میزبانی سالن اجتماعات کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان سمنان در گفت و گو با خبرنگاران بابیان اینکه ۳۰درصد فضاهای آموزشی مهرماه امسال تحویل ادارات آموزش پرورش استان‌ها می‌شود، ابراز داشت: با توجه به اینکه نیمی از فضای آموزشی موجود توسط خیران ساخته‌شده است؛ لذا حضور آن‌ها در این بخش می‌تواند به اتمام پروژه‌های موجود کمک کند.

وی بابیان اینکه ساخت چهار هزار واحد آموزشی در سطح کشور ساخته خواهد شد، افزود: علیرغم استفاده از ظرفیت خیران سازمان برنامه‌وبودجه نیز با توجه به اهمیت آموزش ۱۰۰درصد اعتبارات لازم در این بخش را در اختیار سازمان نوسازی مدارس قرار داده است که به‌زودی این اعتبارات به استان ها ابلاغ می‌شود.

کمبود فضای آموزشی وجود دارد

سرپرست معاونت فنی سازمان نوسازی مدارس بابیان اینکه در سطح کشور علیرغم پروژه‌های انجام‌شده با کمبود فضای آموزشی مواجه هستیم، ابراز داشت: برای ۱۳میلیون دانش‌آموز سطح کشور کمبود فضای آموزشی وجود دارد که قطعا تامین این فضاها نیازمند تزریق اعتبارات لازم خواهد بود.

ورناصری در ادامه تصریح کرد: در شرایطی که استاندارد لازم فضای آموزشی کشور ۸.۲درصد است به ازای هر دانش‌آموز با کمبود سه متر مربع فضای آموزشی مواجه هستیم که نشان می‌دهد کار در بخش نوسازی مدارس نه تنها پایان نگرفته بلکه با توجه به نیاز آموزشی کشور هر ساله باید نهادها، خیران و دولت برای این بخش سرمایه‌گذاری لازم را انجام دهند.

وی افزود: با توجه به اینکه محیط‌زیست در زمره دغدغه‌های کشور محسوب می‌شود و باید برای زیست سالم در آینده بر آموزش کودکان تکیه بیشتری کرد لذا طرح مدارس سبز با تاکید بر انرژی، پسماند و ... به صورت پایلوت آغازشده است که به‌زودی در سایر استان ها نیز اجرایی می‌شود.

در این مراسم از زحمات ابوالفضل دربانی تقدیر و سعید هژبری به سمت مدیرکل نوسازی مدارس استان سمنان منصوب شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار