گنج زاده و پورشیب در انتظار ورود به لیست برندگان بزرگ کاراته جهان

تهران (پانا) - پنجمین مرحله لیگ جهانی کاراته وان در حالی از روز جمعه در سالن اصلی کاکر استانبول ترکیه با حضور 607 کاراته کای برتر جهان از 63 کشور برگزار می شود که 9 کاراته کا متمایزتر از بقیه هستند.

کد مطلب: ۸۲۷۵۱۴
لینک کوتاه کپی شد
گنج زاده و پورشیب در انتظار ورود به لیست برندگان بزرگ کاراته جهان

به گزارش سایت فدراسیون کاراته، لیگ جهانی در حالی وارد پنجمین مرحله خود در سال 2018 می شود که در چهارمرحله قبلی که در پاریس فرانسه، دبی امارات، روتردام هلند و رباط مراکش برگزار شد، 9 کاراته کا توانستند بیش از یک طلا کسب کنند، ضمن اینکه 19 کشور موفق شدند قهرمانان خود را روی سکوی اول ببینند.

ژاپن که به عنوان قدرت سنتی این رشته در هر چهار مرحله لیگ جهانی در پاریس، دبی، روتردام و رباط حضور بهم رسانده با 11 طلا بیشترین سهم را از نشان های زرین توزیع شده داشت. ترکیه و فرانسه نیز در مراحل چهارگانه قبلی این رقابتها به ترتیب 9 و 8 طلا بدست آوردند. ملی پوشان کشورمان نیز از دو حضور خود در پاریس و روتردام به دو طلا دست یافتند. اسپانیا، ایتالیا، قزاقستان، هنگ کنگ، مالزی، چین، دانمارک، آلمان، مصر، آذربایجان، چین تایپه، مراکش، برزیل، ازبکستان و کویت( تحت نام wkf) دیگر کشورهایی بودند که موفق به کسب مدال طلا از لیگ جهانی کاراته وان در سال 2018 شدند.

سایت فدراسیون جهانی کاراته سه روز پیش از آغاز این رقابتها، در گزارشی به 9 کاراته کایی اشاره کرده که در چهار مرحله قبلی به بیش از یک نشان طلا دست یافتند.

در بخش بانوان ساندرو سانچز کاتاروی کهنه کار و شناخته شده اسپانیا پس از اینکه در اولین مرحله در پاریس کارش را با برنز آغاز کرد، در دبی و روتردام بانوی طلایی نام گرفت و در رباط بر سکوی دوم ایستاد تا یکی از معدود قهرمانانی باشد که در چهار مرحله لیگ جهانی چهار مدال اندوخته باشد.

آیومی و میاهارا، کاراته کاهای اوزان به اضافه 68 و منهای 50 کیلو گرم ژاپن نیز با دو طلا جزو کارنامه دارهای لیگ جهانی هستند. آیومی در دبی و روتردام بر سکوی اول ایستاد و میاهارا در رباط و پاریس نشان طلا را از آن خود کرد.

ژایو یان کاراته کای 23 ساله و بلندقامت چینی نیز با طلایی که در پاریس و دبی گرفت و مدال نقره رباط تا بدینجای کارحضور درخشانی در لیگ های جهانی داشت.

الیزا آژیر در وزن منهای 68 کیلو گرم از فرانسه در پاریس و دبی بهتر از بقیه کار کرد و طلا گرفت.

حمیده عباسعلی، کاراته کای سنگین وزن تیم ملی بانوان اگرچه در سال 2018 موفق به کسب نشان طلا نشده، اما با نشان برنز لیگ جهانی دبی و نقره لیگ جهانی روتردام جزو مدال آورترین ها بود.

اما در بخش مردان، رافائل آقایف کاپیتان دیرپای جمهوری آذربایجان برغم عبور از مرز جوانی همچنان یکه تازی می کند. آقایف در پاریس نقره گرفت، در دبی و رباط مرد طلایی نام گرفت و در روتردام به برنز بسنده کرد تا همانند ساندرو سانچز اسپانیایی در بخش بانوان، تنها کاراته کای چهار مداله بخش مردان باشد.

آرای سمدان، پدیده 20 ساله ترکیه در وزن منهای 60 کیلو گرم، اول در دبی طلا گرفت و بعد در روتردام این مدال را تکرار کرد.

کن نیشمورا کاراته کای 23 ساله ژاپن در وزن منهای 75 کیلو گرم نیز تا اینجا حضور موفقی در تاتامی لیگ جهانی داشت. کن در پاریس و روتردام نشان دو نشان طلا ضرب کرد.

احمد المساری، جوان اول این روزهای کاراته مصر دیگر چهره موفق لیگ جهانی در سال 2018 است. المساری پس از اینکه در پاریس مقابل ذبیح اله پورشیب، کاپیتان تیم ملی کشورمان شکست خورد و نقره گرفت، سه هفته بعد در دبی بر سکوی اول وزن منهای ۸۴ کیلو گرم قرار گرفت و در رباط هم نشان طلا را بر سینه زد.

حال باید دید در تاتامی استانبول چه کاراته کاهایی می توانند به جمع دو طلایی های لیگ جهانی اضافه شوند. ذبیح اله پورشیب و سجاد گنج زاده دو نماینده منفی و مثبت 84 کیلو گرم با طلایی که در لیگ جهانی پاریس گرفتند، این فرصت را در استانبول دارند تا خود را در لیست "برندگان بزرگ" (گرند وینر) فدراسیون جهانی وارد کنند.

سال گذشته و در پایان مراحل هفتگانه لیگ جهانی کاراته وان، سجاد گنج زاده در ردیف 10 گرند وینر سال قرار گرفت و جایزه ویژه اش را از فدراسیون جهانی کاراته دریافت کرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار